A hazai autókereskedő cégek tapasztalatai szerint február óta ugrásszerűen megnőtt a vásárlói érdeklődés a márkakereskedésekben a családi modellekre vonatkozóan, amely a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása tükrében érthető is.
Több kategória is szóba jöhet a nagycsaládosok számára, az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig. A modellek többsége a hétszemélyes városi terepjárók kategóriájába tartozik: Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Skoda Kodiaq, Seat Tarraco, Volvo XC90, Peugeot 5008.
De az egyterűek között is van miből válogatni: itt valószínűleg a Dacia Lodgy lesz a húzómodell (az ára miatt), de ott van még a Fiat 500L Living, a Renault Grand Scenic, vagy a 10 millió feletti kategóriából a Renault Espace, a Seat Alhambra.
A kisbusz-kínálat szintén érdekes lehet a nagycsaládosok körében, pláne ha a kutya is a családdal utazik. Ilyen lehet a Fiat Ducato, a Fiat Talento, a Peugeot Traveller, a Peugeot Expert és a Peugeot Boxer kombi változatai. De ott van még a Renault Trafic, a Nissan Evalia vagy a Nissan NV200 kombi. És itt kell megemlítenünk még a Fiat Doblo Panorámát és a Peugeot Rifter, amely a dobozos változatok átalakított verziói.
Személyautók közül érdemes még megemlíteni a Volkswagen Sharan és Touran párost, a VW haszonjárművek közül pedig a Caddy, a Caddy Maxit, de a kritériumoknak megfelel még az Audi Q7 hétszemélyes változata is, valamint a Skoda Kodiaq és a Kodiaq RS is.
De ha merünk nagyot álmodni (vagy éppen telik rá), akkor szóba jöhet a Mercedes GLS 63 AMG is, amiből van hétszemélyes kivitel, és laza 41 617 900 forintba kerül. A 2,5 milliós ártámogatásból rögtön megvehetnénk a végsebesség-korlátozást 270-re emelő AMG vezetői csomagot 760 730 forintért, a panoráma napfénytetőt 360 680 forintért, a maradékot meg eltékozolnánk 22-es kerekekre (660 400 Ft) és félmilliót a vörös Designo-dukkózásra, mert mi értelme egy ilyen autónak rejtőszínben?