Az izmos kompaktok között még mindig nagyon előkelő helyet foglal el a második generációs Ford Focus RS, mely minden idők egyik legfeltűnőbbje a műfajban. Ralis gyökereivel és kiszélesített karosszériájával, na meg hatalmas hátsó szárnyával és öthengeres turbómotorjával azonban nem csak azok számára nyújt remek megoldást, akik a hétköznapi használhatóság és a pályagép között keresik a megfelelő autót. Hanem azoknak is, akik főleg az utóbbi célra használnák a Focus RS-t. Ehhez persze finomítani is kell a gépen, amihez a Mountune-nál most adott a szekvenciális váltó is.
Keményebb futóművet, teljesítménynövelő készletet eddig is könnyen szerezhettek a tulajdonosok a Ford Focus RS-hez számtalan módon, de az M66-oson alapuló szekvenciális váltót most kínál csak hozzá a tuningcég, akik a Quaife-fel együtt fejlesztették a szerkezetet. Amihez megerősített külső burkolat és hatékonyabban kidolgozott hűtés is tartozik. Mivel ez a váltó kerül a Volvo C30, S40, V50, S60, C70 és V70 modellekbe is, ezért a QKE45Z készlet számukra is elérhető. De a Focus RS-sel ellentétben ezekhez pluszban illik beszerezni a sperrdiffit is.
Hogy miért lehet szükség a szekvenciális váltóra? Bár egy automatánál jóval darabosabban végzi a feladatot, a versenypályán értékes tizedeket hozhat a drasztikusan lerövidülő váltási idő. A szekvenciális szerkezetet legegyszerűbben úgy lehetne szemléltetni, hogy ez a kézi váltó, melyben a kuplungot és a fokozatcserét egy elektronika intézi roppant rövid idő alatt. A Ferrari F355-ösben például két tizedmásodperc alatt váltott a szerkezet egy fokozatot, ez megközelítőleg másfél tizeddel jobb, mint ami kézi váltóval kivitelezhető egy igazán profi pilótának.
A Ford Focus RS 2,5 literes, öthengeres motorján Borg Warner K16 turbófeltöltő figyel, így a teljesítménye az alapmodell esetében is bő 300 lóerő, ami mellé 2300 és 4500 között bevethető 440 Nm nyomaték társul. Képes rá, hogy kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsuljom 100-ra, a végsebessége pedig elérheti 263 km/órát.