A ma elterjedt elektromos autók, hibridek akkumulátorai gyúlékony darabok, egy esetleges meghibásodás, baleset után hetekkel is képesek lángra kapni. Pont ezért szigorú előírások szabályozzák a sérült villanyhajtású típusok tárolását, semlegesítését.
„A lítium-ion akkumulátorok gyulladása rendszerint túlmelegedésből adódik, mindemellett a lánggal égés meglehetősen heves, melynek során az anód és katód bomlása során oxigén szabadul fel. Mindezek ismeretében olyan oltási módszert kell találni, mely az égés valamely feltételét megszünteti, ezzel lehetővé téve a lángok kioltását. Az újragyulladás szinte elkerülhetetlen,
ha nincs megfelelő mértékben lehűtve az akkumulátor, viszont az oltás után, amint lehetséges, feltétlenül szükséges a sérült rész eltávolítása a további káresemény és baleset bekövetkezésének megelőzése érdekében.” – vedelemtudomany.hu
Erre a problémára találtak gyors, egyszerű megoldást Hollandiában. Vagyis inkább gyors, mint egyszerű, mert kell hozzá egy hatalmas tartály, ami képes magába fogadni a füstölgő autót, és a megfelelő mennyiségű oltóanyagot. Esetünkben vizet!
A Közép- és Nyugat-Brabanti Tűzoltóság egy kereskedésben álló BMW i8-as esetén alkalmazta az eljárást, a kocsi váratlanul füstölni kezdett, és szállítás helyett a helyi oltós mellett döntöttek, ami az újragyulladás veszélye miatt csak egy ilyen legalább 24 órás fürdővel volt kivitelezhető.
Tehát ha elterjednek a villanyautók, és ezzel nő a balesetek száma is, nem lesz egyszerű dolga a tűzoltóknak, mivel a „napjainkban használatos gépjárműfecskendő víztartályának befogadóképessége 3800-4000 literre tehető. Ezzel szemben, a vizsgálatból jól látszik, hogy egyetlen elektromos meghajtású gépjármű tűzének eloltásához átlagosan 6400 liter víz szükséges, ez azonban csak egy átlag érték, a legnagyobb vízigényű oltás során 10200 liter vizet használtak fel.” – vedelemtudomany.hu