Egyes feltételezések szerint az a fajta autózás, ahogy ma ismerjük, hamarosan egyre inkább lehetetlen lesz a szigorú szabályozások, a balesetek visszaszorítása és az emberi tényező áthidalása miatt. Erre az autonóm közlekedési eszközök hozzák majd a megoldást, melyeket nem kell vezetni, csupán utazni velük.

Sokan úgy gondolják, hogy nehéz időszak lesz majd ez, hiszen a szabályokat betartva lassan közlekednek majd és eltűnik a hagyományos autóversenyzés is, hiszen egy idő után majd senki nem tud azonosulni a pilótákkal, akik épp úgy autót vezetnek, mint bárki, csak azt rettentő gyorsan és precízen teszik. Az amerikai Stanford University mérnökei viszont ezt szeretnék megcáfolni. Szerintük ugyanis egy autonóm autó lehet épp olyan gyors és izgalmas versenyen, mint a hagyományos.

Ehhez rengeteget kellett fejleszteni, mire a mesterséges intelligenciának vagy virtuális söfőrnek betanították azt a hihetetlen mennyiségű adatot, melyeket valódi pilótáktól szereztek be. Shelley-nek hívják azt az Audi TT S-t, melyben ott lapul ez az okos program és a rengeteg szenzor és kamera, amelyeken keresztül felismeri az egyes helyzeteket. Azokat a szituációkat, melyekben alkalmazhatja tudását a tapadásról, az ideális ívről vagy épp a féktávról. Ezzel együtt azt is meg tudja tanítani egy kezdő pilótának, hogy melyik kanyarban hogyan dekázgasson a gázon vagy mely ponton fékezzen a gyorsabb időért.

Az autót a Thunderhill versenypályára vitték ki, ahol először csupán fizikai adatokkal töltötték fel, így tíz körön át képes volt egy egész tapasztalt pilóta tempóját hozni. Aztán megkapta az okos algoritmust, aminek segítségével nagyon profi pilóta vált belőle. Elképesztő, hol jár ma a technológia.