17 éven át használták napi szinten ezt a Maserati Mexicót, aztán valamilyen okból kifolyólag 1987-ben egy raktárba parkolták le, ahonnan csak most került elő ez a gyönyörű, olasz sportautó. Mivel a Maserati egyébként is napi használatban volt, cseppet sem hibátlan, ráadásul a tárolás során sem ügyeltek a csíramentes állapotra, így jól láthatóak az eltelt évek az autón. Ez azonban sokkal izgalmasabb és valósághűbb, mint a túlrestaurált példányok. Mielőtt még hosszú álomra küldték volna, 73 237 kilométert tekertek bele.

30 évig raktárban pihent ez a rettentő ritka Maserati 1

Fűzött küllős Borrani krómfelnik vannak az autó alatt, megkapta a ZF ötfokozatú kézi váltóját, Jensen AM/FM sztereó rádióval szerelték és akad benne elektromos ablak, valamint hátsó szélvédőfűtés is. Elég magas felszereltségű autóról van tehát szó, mely egyúttal nagyon ritka is. A színösszeállítás is passzol a Maseratihoz, a középkék fényezés mellé világos, vajszínű bőrbelsőt és elegáns fabetéteket párosítottak. Bár az autó külseje nem fest tökéletesen, a mechanikai része működőképes és a lemezek nagyrésze is ép.

30 évig raktárban pihent ez a rettentő ritka Maserati 25

1965-ben, a Torinói Autószalon tartotta premierjét a Maserati Mexico, mely a Vignale karosszériaépítő standján állt, hiszen ők voltak felelősek az autó megjelenéséért. Az autónak akkora sikere volt, hogy egy évvel később, a Párizsi Autószalonra már a szériaváltozatot vitték el. 1966 és 1973 között mindössze 485 készült belőle, de ezek között is ritkaságnak számít ez a patinás darab, hiszen egyike azon 175 autónak, melyeket 290 lóerős, 4,7 literes V8-as motorral szereltek.

30 évig raktárban pihent ez a rettentő ritka Maserati 26

Miért épp Maserati Mexico?

Olasz autók gyakran kapnak olasz nevet, ám fura módon ebben az esetben a Maserati másképp járt el. Az igazi történetet valószínűleg csak azok tudják, akik részt vettek a döntésben, de két mese is akad a Maserati Mexicóval kapcsolatban. Egyes források szerint a Torinói Autószalonon kiállított prototípust Mexikó elnöke, Adolfo Lopez Mateos vásárolta meg, ezért nevezték el a többit a lelkes, korai vásárlóról. Más azt állítja, hogy törött 5000 GT-jét szállíttatta Olaszországba egy mexikói tulajdonos, ez adta az ötletet a névhez. Bár van némi homály ezzel kapcsolatban, hiszen az 5000 GT roppant ritka gép és Adolfo Lopez Mateos maga is birtokolt egyet a 33 darabban létező sportkocsiból.