Japánban talán a világon a legszínesebb az autós kultúra. Ez az a hely a Földön, ahol bárminek van létjogosultsága és mindennek akad rajongótábora a csillogóan feldíszített Lamborghinitől kezdve a kiszélesített Porschén át egészen a családi driftkombiig. Annyira szerteágazó errefelé az autóipar, hogy a helyi gyártók számtalan belpiacos modellel elégítik ki az igényeket, melyek közül sokat tényleg csak akkor ismerhettünk meg igazán, amikor először megpillantottuk a neten. A Toyota kínálatában arrafelé nem nagyítóval kell keresni a hátsókerekes modelleket.

Lexus arcú driftautót építettek ebből a kombi Toyotából 1

A Toyota Mark II Blit például egy hagyományos kombi, a klasszikus hosszmotoros elrendezéssel. Innentől pedig egészen könnyű kitalálni, hogy mi is történhet egy ilyen autóval. Persze, hogy driftautót építenek belőle. A Kazama Auto nem csak a funkcionalitást tartotta szem előtt az építés során, hanem a külsőt is szerették volna gusztusosabbá varázsolni, ezért rábiggyesztették a Lexus IS arcát. Ám ez nem is volt olyan egyszerű, mint gondolnánk, hiszen az újabb Lexus szélesebb, mint a Mark II, így ügyesen kellett faragni a lemezeket. Továbbá légterelő elemekre és plusz hűtőnyílásokra is szükségvolt.

Lexus arcú driftautót építettek ebből a kombi Toyotából 19

Hogy megmaradjon a családi autós hangulat nagyja, ezért csak két karbon-kevlár Bride kagylóülés, egy Nardi sportkormány és pár kiegészítő műszer került az autóba. Megtartották a dönthető üléseket, így akár kilinccsel előre is szállíthatóak a lapraszerelt bútorok a Lexus arcú Mark II-esben. A csomagteret némileg csökkenti egy műanyag kanna, melybe az intercooler által igényelt víz található.

Lexus arcú driftautót építettek ebből a kombi Toyotából 20

A motor régi ismerős, hiszen az elegáns Toyota Soarer kupéban és az A70-es Suprában is ez a 2,5 literes, soros, hathengeres dolgozik, melyet mindenki felismert volna a kódjeléről is: 1JZ-GTE. Alapesetben 280 lóerőt tud és 363 Nm nyomatéka van, de itt természetesen masszív turbóval és egyéb finomságokkal izmosították a Yamaha hengerfejes motort. Sajnos azt nem árulták el, hogy mennyit sikerült hozzátenni a méneshez, de bizonyára pont elég ahhoz, hogy szép gumifüstöt csináljon drift közben.