Minden idők egyik legismertebb sportautója a Ferrari F40-es, melyből 1987 és 1992 között mindössze 1311 példányt építettek Maranellóban. Ez volt akkoriban az autózás csúcsa, az olaszok leggyorsabb lova. Egyben az utolsó olyan autó, melyet személyesen Enzo Ferrari hagyott jóvá. Éppen ezért sokak egy korszak végének látják az F40-est és minden, ami utána következett, az valahogy kevésbé Ferrari. Ebben az időben még nem a kütyük és a luxus határozta meg a szupersportautókat, hanem a színtiszta mechanika, a puritánság. Összesen nyolc prototípust építettek, az egyik a közelmúltban ezek közül sajnálatos módon leégett, de most itt van ez.
75052 az alvázszáma a piros Ferrari F40-esnek, mely első ránézésre nem különbözik az utcai változattól, pedig néhány apró részletben eltér. A korai F40-esnek például más a tükre, az oldalán négy helyett öt kopoltyú van, vékonyabb a hátsó szárnya és a kevlár is más mintázatú a beltérben, továbbá a tetőkárpit is szépen kidolgozott. Ezt az autót még maga Enzo Ferrari adta Marco Piccinininek, a vállalat motorsportokért felelős igazgatójának, aki 1978-tól tíz éven át volt a Forma-1-es csapat menedzsere. Igazán menő szolgálati járművet kapott, annyi biztos.
Maranellóba küldték vissza az autót a közelmúltban, ahol szépen felújították. Drámai dolguk nem volt az alig több mint 8000 kilométert futott autón. Az F40 prototípus motorikusan nem különbözik a szériamodellektől. Ebben is a 2,9 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as motor dolgozik két turbófeltöltővel. Az 1,3 tonna körüli autót bő 470 lóerő repíti, melyet 7000-es fordulatnál ad le. Mellé 4000-től 577 Nm nyomatéka van. 100-ra 4,6 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 317 km/óra.
Jelenleg a brit szuperautókkal foglalkozó Tom Hartley Jr kereskedésében árulják, ahol ilyesmikre nem szokás árcédulát akasztani. Akit komolyan érdekel az autó, az bizonyára megtalálja majd a közös hangot az eladóval. Az F40-nek egy versenyváltozata 1,8 milliárd forintnak megfelelő összegért kelt el. Bár ez egy utcai változat, de ritkasága és előélete okán közel ennyit érhet.