Kétség sem fér ahhoz, hogy a Toyota Prius teljesen új színt hozott az autóiparba hibrid technológiájával, mely aztán hamar kedvelt és elterjedt lett. Ma már amerikában egy fogalom, filmekben karaktereket jellemeznek a csúnyácska, de takarékos, környezetére odafigyelő autóval. Természetesen szülőhazájában is népszerűek a hibridek, Japánban az eladott autók 19 százaléka benzin-elektromos hibrid. Tavaly csak a japán piacon 115 ezer vásárló döntött a Prius mellett. Érthető tehát, hogy még versenyautó is készült belőle. Egészen brutális.
Szinte rá sem ismerni a Priusra így. A kiszélesített karosszéria, a hatalmas hűtőnyílások és légterelő elemek, valamint a meglehetősen alacsonyan futó tetővonal és a széles kerekek nem kis meglepetést okoznak azoknak, akik a hagyományos Prius látványához szoktak. A GT300 szériában induló Priusoknak igazából csupán a B oszloptól előre található elemei egyeznek meg az utcai változattal és azok is csak erős túlzással.Nem mellesleg szerencsés választás az alap, hiszen a Toyota Prius hatékonyságának egyik kulcsa épp az aerodinamika, így ebből az szempontból remek alap.
A Toyota Gazoo Racing alaposan átrendezte a hajtásláncot a Super GT bajnokságban induló autókban. A Priusokba a Lexus RC F GT3 5,4 literes, V8-as benzinese került 500 lóerővel, de ettől még nem lett ismét hibrid. Ezért átpakolták bele a Toyota Crown hibrid hajtásláncának elektromos elemeit. Ám nem maradt hely az akkumulátoroknak, így azokat egy kísérleti, szuperkapacitású kondenzátorral váltották ki. A versenyautó 1100 kilós.