A Lada Samara volt az oroszok nagy ígérete a megújulásra. Modern, exportképes típust próbáltak kerékre állítani, ami felveszi a versenyt a nyugati konkurenciával – ezért az érdeklődést különleges kivitelekkel is próbálták felkelteni.
Ezt a feladatot részleges gyári támogatás mellett leginkább a nyugati forgalmazást bonyolító SA Scaldia végezte. Többek között készült egy Lada Samara RSi nevű verzió, amit 1990-ben a Brüsszeli Autószalonon mutattak be. Az autóról sajnos kevés információ maradt fenn, annyi biztos, hogy két teljesítményszinttel tervezték árusítani, az 1,6 literes szívó benzinmotort 100 lóerőre lőtték be, de a Scaldia elégedetlen volt az orosz technikával, ezért inkább a motorcsere mellett döntöttek.
Állítólag a Lotus hathatós segítségével sikerült egy 1500 köbcentis, 130 lóerős négyhengerest megalkotni, de ebben az esetben nem hagyták parlagon a futóművet és a váltót sem, azokat is fejlesztették az angol cég mérnökei. Összesen hat RSi készült, két darab Lotus-féle és négy az oroszok szájíze szerint.
Pletykák szerint az orosz vezetés elkaszálta az angol elemekkel feltupírozott verziót, mert mégsem lehet az ellenség segítségével eredményt elérni. Bárhogy is volt, végül az egész projekt elhalt, és egyik verzió sem élte meg a sorozatgyártást.
Pedig egy 940 kilogrammos Samara 130 lóerővel elég félelmetes tudott volna lenni.