A Dél-Afrikában tevékenykedő Franco Scribante Racing istálló egy igazán különleges versenyautót épített az idei Jaguar Simola Hillclimb versenyre. A hegyi felfutók versenyautóinál nagyon fontos a megfelelő leszorítóerő, ezért láthatunk hatalmas szárnyakat ezeken a vadállatokon.
Ez a Nissan R35 GT-R pedig azért is különleges, mert nem csak a hátulján van jókora „vasalódeszka”, hanem előre is egészen elképesztő aerodinamikai eszköz került. És az a hátsó diffuzór… ó te jó ég!
A készítők egyelőre nem árulták el, hogy pontosan mennyi lóerő lapul a motortérben, de az egészen biztos, hogy a hathengeres, 3,8 literes, duplaturbós erőforrás 1000 lóerő felett van.
Az idei versenyt május 2-5. között rendezik, a tavalyi év győztese (módosított utcai autók kategóriában) szintén egy Nissan GT-R volt, Wilhelm Baard pilóta 39,463 másodperc alatt teljesítette az 1,9 kilométeres távot.
A pályarekordot 2018-ban állította fel egy Andre Bezuidenhout nevű úriember (2017-ben is ő nyerte az együléses versenyautók kategóriát), aki egy Gould GR 55 volánja mögött 35,528 másodperc alatt szakította át a célszalagot. Legnagyobb sebessége 192,524 km/óra volt.