Kétségtelenül fontos egy autó fejlesztése során odafigyelni a biztonságra, ami egy nagy tömeggyártó esetében bevett gyakorlat, de egészen más előírások vonatkoznak a kevés példányszámban készülő autókra, mint a ritka szupersportkocsik. A Koenigsegg ráadásul egy egészen kis gyártó, akik minden autójukat eladják és bár egy-egy autójuk akár félmilliárd forintba is kerülhet, a költséges törésteszteket sokkal nagyobb odafigyeléssel kell végrehajtaniuk.

Összehasonlításképp egy átlagos négyajtós autót, amit mondjuk 7,2 millióért lehet megvásárolni, azt 16 tesztnek vetik alá. Ez azt jelenti, hogy 16 autót törnek össze annak érdekében, hogy kiderítsék, milyen biztonságos az autó. Ez tehát közel 120 millió forintnyi autó lezúzva. Ezzel szemben a Koenigsegg nagyjából összesen gyárt ennyi autót egy évben. Épp ezért ők egyetlen autót használnak erre a célra. Christian von Koenigsegg elmonta, hogy olcsóbb egyetlen autót összetörni, majd újra megjavítani a következő teszt előtt, mint legyártani ennyi autót kizárólag erre a célra.

David Tugas, a svéd márka homologizációs menedzsere szerint roppant nehéz végignézni, ahogyan egy autót szép lassan elpisztítanak, kalapáccsal ütik, túl rázós úton hajtják, végül összetörik. Mielőtt azonban tényleg összetörnék az autót, a Koenigsegg mérnökei számítógépen szimulálják a gépkocsi szénszálas szerkezetének összeomlását, amelyet utána összevethetnek a valódi, fizikai törésteszt eredményeivel.