A Fehér megyei férfinak egy évbe telt, amíg az álmát meg tudta valósítani. A tulajdonos állítása szerint az egész projekt durván 6000 lejébe került (400 ezer forint), és azért döntött a Dacia mellett, mert az volt a legolcsóbb, amihez hozzá tudott jutni.
Amikor a Renault 1999-ben megvásárolta a frissen privatizált Dacia 51 százalékát, és 489 millió eurós modernizációs beruházásba kezdett, a Logan nem volt még több, mint egy olcsó tömegautó gondolata. Az évek során azonban a projekt egy egész programmá terebélyesedett, sőt: a Renault-Nissan szövetség stratégiájának egyik alapvető oszlopává vált.
2004 nyarán jelent meg a Logan, a márka első újkori modellje. Még ebben az évben elárasztották vele a volt keleti blokkot, köztük Magyarországot is. 2005-ben az EuroNCAP töréstesztre küldték a Logant: háromcsillagos utasvédelem, egycsillagos gyalogosvédelem a mérleg.
Egy 2005-ös Dacia Logen jelenleg 200 és 500 ezer forint között mozog a hazai használtautó-piacon.