A Detroit Diesel története még a II. világháború előtt indult, a General Motors gázolajos részlege szülte a márkanevet, amivel gyakorlatilag mindenki találkozott valamilyen formában az Egyesült Államokban.
Mert 1976-ra már kétmillió motort gyártottak le, a sorhatos, V6-10-12-16 hengeres motorok pedig ott dohogtak az iskolai buszokban, tűzoltóautókban, munkagépekben, hajókban, egyszóval mindenben, amivel nagy tömeget akartak megmozgatni, akár földön, akár vízen.
Napjainkig a kétütemű dízelekből több mint 3,5 millió készült Detroitban, amelyek közül a 71-es széria lett a leghíresebb, sokoldalúsága, megbízhatósága, munkabírása miatt legendák keringenek róla.
A sorozat legnagyobb darabja a V16-os, 16V-71 kódjelű blokk, ami 800 lóerőt és 2915 Nm nyomatékot termelt. Utóbbit 1600-as fordulaton. Igaz, maga a motor jó két tonna, tehát kell a kraft, de azért még nyugodtan utána lehet kötni egy hegyet, szőlővel, hétvégi telkekkel együtt. El fogja húzni.
Minden abba az irányba mutat, hogy idejük lassan lejár, a kérdés már csak az, hogyan és mivel tudunk majd pótolni ekkora vonóerőt?