Taylor Jackson színésznő élete igazi fordulóponthoz ért, hiszen ő az első, aki olyan felnőttfilmben szerepel, amit egy önvezető módban közlekedő Teslában vettek fel. Ennek eredményeképpen a világ legnagyobb pornóoldalán, a PornHubon a májusi legkeretesebb kulcsszó a Tesla lett.

Ennek annyira megörült Jakson kisasszony, hogy Twitterén ki is posztolta a dolgot és még Elon Muskot is megjelölte. A felnőttfilmes portál annyira azért nem díjazta ezt a húzást, hiszen azonnal jelentették a színésznőt illegális cselekedetnek számító kéz nélküli vezetés miatt, legalábbis ezt írták az Instagramon megosztott kép alá (persze lehet, hogy csak poénból).

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Reporting you to Elon for not having two hands on the wheel with autopilot enabled. #phworthy

Pornhub (@pornhub) által megosztott bejegyzés, Ápr 30., 2019, időpont: 10:02 (PDT időzóna szerint)

Azt mindenképp fontos tudni, hogy a Tesla önvezető rendszere sem jelenti azt egyelőre, hogy teljes mértékben az autóra bízhatjuk a vezetést. Az amerikai gyártó világosan leírja a felhasználási feltételeiben, hogy az „autopilot” mód olyan sofőr felügyeletét igényli, akinek a kezei a kormányon vannak, és készen áll arra, hogy szükség esetén azonnal átvegye az irányítást. Az Autopilot egyre többre képes és folyamatosan fejlődik, azonban jelenlegi formájában még nem önvezető rendszer.

Elon Musk néhány hete jelentette be, hogy a Tesla erőteljes lépést tett a teljes önvezetés felé, az eddig használt Nvidia hardvert kukába dobták, és saját fejlesztésű rendszert építenek az autókba, amely huszonegyszer nagyobb számítási kapacitással bír. Ezzel a cégvezér bejelentése alapján pár éven belül elérhető lesz az ötös szintű önvezetés, vagyis a teljes autonóm haladás, emberi beavatkozás nélkül. Tény, hogy sok gyártó fejleszt ezerrel ezen a téren, de nem véletlenül óvatoskodtak eddig az olyan kétértelmű elnevezésektől, mint a Tesla-féle Autopilot.

Egy ilyen vezetéssegítő egyelőre nem tud mást, mint követni az utak felfestéseit, akadály előtt fékezni, azt kikerülni, követni az előtte haladót, esetleg sávot váltani. De a hegyi út S-kanyarja már nem épp ideális terep, egy buta vonalkövető algoritmus, és a felkészületlen sofőr kettőse könnyen veszélyhelyzetet okozhat.

Tudtad, hogy az új Audi A8-at úgy tervezték meg, hogy képes legyen önállóan közlekedni? Az kevésbé nagy szám, hogy 250 km/óráig képes a 2. szintű önálló közlekedésre, de bizonyos feltételek mellett már 3-as szintűre is alkalmas. A kettő között van egy óriási lépcső: 3-as szinten nemcsak a kormányt és a pedálokat engedheti el, de a vezetőnek nem kell folyamatosan az utat néznie, felügyelve a kocsit, hanem akár nézhet tévét a fedélzeti rendszeren. A követelmény az, hogy képesnek kell lennie az irányítás átvételére, ha a rendszer kéri.

Az Audi AI traffic jam pilot, nevéhez illően, torlódásokban való közlekedésre alkalmas. Olyan többsávos utakon lehet aktiválni, ahol fizikai elválasztás van a szemben lévő sávokkal. A rendszer maximum 60 km/óráig működik, gyorsít, lassít, kanyarodik. Arra is képes, hogy kivédje, ha hirtelen egy másik jármű bevág elé. Működéséhez rengeteg információt gyűjt a kocsi, elöl, hátul és oldalt egyaránt. 12 ultrahangos érzékelő, négy 360 fokos kamera, négy közép-hatótávolságú radar, egy hosszú hatótávolságú radar, egy infravörös kamera és világújdonságként egy lézerszkenner dolgozik össze.