Ezernyi átalakított Lada Nivát láttunk már, volt V8-as is, nem egy darab.
Hogy be tudjuk lőni ezt a friss építést a vadított Niva skálán, idézzük fel az eddig megénekelt fenevadakat. Elsőként ez az olasz gép jut eszembe, ami nem csak a motor miatt volt elborult koncepció. A prototípusban 32 szelepes V8-as Ferrari-motor szolgált 300 lóerővel, amely eredetileg a Lancia Thema 8.32-ből ismerős.
Nem ez volt a gép legnagyobb trükkje, a kereket ugyanis lánchajtással mozgatták, minden kerékhez tartozott egy-egy lánc (a pontos működés homályos, aki közelebbről akarja tanulmányozni a 300 pixel széles képeket, ezen a linken kutakodhat). Könnyebb, egyszerűbb rendszer, egy differenciálművel, a terepes csapatáshoz épp megfelelt a konstrukció.
Ennél is akadt már őrültebb darab, ez a földön ülő, Ladát már csak nyomokban tartalmazó gép gyakran visszatér, fotói újra és újra felszínre kerülnek, ami abszolút érthető. Elöl 18, hátul 22 colos krómfelnik kölcsönzik a nem mindennapi látványt, a motortérben pedig az 1,6-os négyhengeres lecserélődött egy 5,0 literes V8-as blokkra. Ez a kombináció egészen 2010-ig maradt így, mikor a PROBAG cég teljesen megújította az orosz sárzabálót. Az 5 literes szívet felváltotta egy 7,1 literes, a turbó helyét dragsterekben használatos Chevy 871-es kompresszortorony vette át, az üzemanyagot pedig metanolra cserélték.
Mai Nivánk látványban talán nem ennyire kirívó, a lóerők számában viszont annál inkább. A gyorsulási versenyre autót építők abszolút kedvencét, a Corvette LS-blokkját kapta meg, ami esetünkben turbóval megfújva teljesít 2500 lóerőt.
Nem lehetett egyszerű építés, de a végeredményért mindenképp megérte, a gyárias sleeper külső pedig vastag hab a tortán. Mert ezt a bódé zseniális látvány ilyen gyorsulással, a negyed mérföldet 9,4 másodperc alatt tudta le, amivel például egy Suzuki Hayabusát simán elver.