Azzal a céllal mutatták be az angolok az Austin Metro nevű kisautót, hogy ez lesz majd az a modell, amely leváltja a Minit a modern városi kisautó szerepében. Ez azonban távolról sem volt annyira könnyű, mint elsőre gondolták. Végül népszerű lett és közel két évtizeden át maradt gyártásban, ráadásul készült belőle egy egészen durva versenygép is a rali történetének legkeményebb korszakához. Az MG Metro 6R4 ugyanis a B csoportot vette célba.
Alaposan átépítették a kisautót, szinte semmi sem a megszokott helyén és formában van rajta. Először is a karosszériát látványosan kiszélesítették, aztán a hajtásláncot variálták meg elképesztő módon. A keresztmotoros, elsőkerék-hajtású autó helyett így már egy középmotoros, összkerékhajtású gép szaggatta az aszfaltot vagy épp murvát. Nagyjából 200 példányt készítettek az utcai változatból a homologizációs szabályoknak megfelelően, azoknak teljesítményét 250 lóerőben maximalizálták.
Érdekesség, hogy az a 3 literes, V6-os motor, ami ebben az apró szörnyetegben van, közeli rokonságban áll a Jaguar XJ220 sportautóéval. Furata 92 mm, lökete 75 mm-es a David Wood által Cosworth-alapokra tervezett motornak, amiből beállítástól függően akár 410 lóerőt is kisajtoltak. Az MG karrierje ígéretesen indult egy harmadik hellyel, de sajnos nem folytatódott túl fényesen. Először műszaki problémák ütötték fel fejüket, aztán a B csoportot kaszálták el.
Ebben a példányban csupán alig több mint 11 kilométer van, tehát jóformán teljesen új. Évekig múzeumban állt, ennek megfelelő az állapota is. Most azonban nagyjából 85,5 millió forintnak megfelelő összeget érhet majd valakinek az aukció végén.