Ha van olyan autó, amit joggal hívhatunk ikonnak, akkor az a Mercedes-Benz sirályszárnyas sportautója, a 300 SL. Sportautó nyomán született, az utcai változatban a Mercedes amerikai importőre, Max Hoffman látta a lehetőséget. Az ötletével pedig addig házalt a németeknél, míg végül megvalósították. Ezért lehet az is, hogy szokatlan módon nem hazájában mutatták be a 300 SL-t 1954-ben, hanem a New York-i Autószalonon. A kupé változatból mindössze 1400 darab készült, ebből 308-at gyártottak 1956-ban. Köztük ezt a szürkét.

Maga az ötletadó rendelte meg ezt a szürke sirályszárnyas Mercedest 1

Teljes körű felújításon esett át az autó, ami látszik is rajta, hiszen szinte újnak hat. Alaposak voltak a mechanikai részeknél is, kicserélték a hűtőrendszert, az olajhűtőt, új lett az üzemanyag- és az olajvezetékek is. Grafitszürke színéhez világosabb szürke bőrrel húzott belsőt párosítottak, utóbbi szintén teljesen új minden elemen. A 300 SL-ben az opcionális Nardi fa kormánykerék van, mely a könnyebb ki- és beszállás érdekében lebillenthető.

Maga az ötletadó rendelte meg ezt a szürke sirályszárnyas Mercedest 29

51 964 kilométeren áll a számlálója, ami meglehetősen kevés több mint hat évtized alatt. Ennek megfelelően az autó ára könnyen túllépheti az 1 millió dolláros összeget, mely cseppet sem újdonság, hiszen egyre inkább növekszik az SL-ek értéke. Különösen sokat számít ilyenkor az autó előélete, mely itt is elég tiszta. Maga az értelmi szerző, Max Hoffman adta el ezt a grafitszürke sirályszárnyast egyik ügyfelének.

Maga az ötletadó rendelte meg ezt a szürke sirályszárnyas Mercedest 30

Több mint 20 éven át élvezte az SL-t a Pennsylvaniában élő George Sterner és családja, majd a sebész Dr. Edward C. Falknak adták tovább. Dr. Falk még a második világháborúban is szolgált, de 1949-ben nyitotta meg praxisát, ami mellett műtéti oktatófilmeket is készített. 1998-ban került fiához a Mercedes-Benz 300 SL, aki 95 éves korában halt meg. Ezért keres hasonlóan gondoskodó gazdát a sirályszárnyas.

Maga az ötletadó rendelte meg ezt a szürke sirályszárnyas Mercedest 31

3 literes, sorhatos található Bosch mechanikus befecskendezővel és 218 lóerős teljesítménnyel. A korszak színvonalán modernnek számító motor mellett az aerodinamika is segítette abban, hogy – a differenciálmű végáttételétől függően – akár 260 km/órás sebességet érhessen el a 300 SL.