Az akkumulátoros autók korának hajnalán csak legendák szóltak a villanyautók hosszú távú viselkedéséről. A szakértők feltételeztek ezt-azt, az akkupakk tartósságáról volt vélemény pro és kontra, de az igazi tapasztalatokat csak a való élet adhatta meg.
Egy ilyen tapasztalat videóban történő megosztására pedig egészen 2019-ig kellett várni, amikor a Tesloop Youtube csatornánál voltak olyan jó fejek és elárulták, mire és mennyit költöttek egy Tesla Model S-nél, ami 724 ezer kilométert futott 2015 óta.
Ez a futásteljesítmény bármilyen hajtásláncot próbára tesz, az autó 27 ezer kilométert tett meg havonta, napi szinten töltötték a Tesla Supercharger nevű gyorstöltő hálózatán, tehát ennél extrémebb felhasználást még laborban sem lehetne produkálni. Ráadásul bérautóról van szó, tehát a tulajdonosi törődés is elmaradt, magyarul ennek a Teslának mindenki kinyomta a szemét.
Három nagy szervizesemény történt 2015 óta:
- 36 000 kilométernél az első villanymotor modult kellett cserélni, ezt garanciálisan végezte el a Tesla
- 312 000 kilométernél jött az első akkucsere, ami szintén nulla dolláros művelet volt
- 512 000 kilométernél pedig jött a harmadik akkupakk, ami praktikusan már a nagyobb 90 kWh-s csomag volt, szintén garanciálisan (A Tesla nyolc év garanciát ad a fő alkatrészekre, kilométerkorlát nélkül)
A bérlők által okozott apróbb károkkal, a kötelező szervizekkel, abroncsokkal, fékbetétekkel, mindennel együtt 27 604 dollárt költöttek az autóra, vagyis 7,8 millió forintba került ez a brutális használat.
A belső némileg kopott, a kesztyűtartó ajtaja lötyög, az Autopilot vezetéssegéd érzékelői néhányszor kiestek a lökhárítóból, de ezeken felül nem volt említhető hiba a 724 ezer kilométer során.
A felhasznált elektronok pedig ingyen voltak, hiszen ez a 2015-ös Tesla Model S 90D még az ingyenes Supercharger töltés idején került forgalomba.