1948-ban kezdődött meg a Porsche első sorozatgyártású sportautójának, a 356-osnak összeszerelése az ausztriai Gmündben. Ötven példánnyal később költözött el a vállalat a Németországban lévő Zuffenhausenbe. Bár 1963-ban már bemutatták a 911-est, a 356-os egészen 1965 áprilisáig gyártásban maradt. Ezen időszak alatt úgy 76 ezer darab készült a modellből. Az Emory Motorsports talált egy 1960-ból származó 356B-t és úgy gondolták, hogy beletöltik az 1990-es Porsche 964 Carrera 2 technikájának egy részét.
Porsche 356 RSR-nek keresztelték a művet, amely tulajdonképpen egy hot rod lett. Fenyegetően néz ki már szemből is a kiszélesített karosszéria, mely alatt fekete ötküllős Momo felniken slick gumik feszülnek. Mögötte nagyteljesítményű fékek kaptak helyett, de sokat sejtet Turbo-k stílusában az oldalán vágott hatalmas légbeömlő, na és és ott az autó hátulja az, amire kevés megfelelő szó van. Úgy dolgozták át, hogy megmaradjanak a 356-os jellegzetes elemei, mint a lámpák vagy a függőlegesen álló rács a gépházfedélen, egyúttal kivillanjon a két hatalmas turbófeltöltő.
A 964-esből vették át például a fékeket, a futómű bekötési pontjait és még számos apróságot, mellyel könnyebben idomulhatott a modernebb alkatrészekhez. 2,4 literes, négyhengeres, hagyományosan léghűtéses boxermotor került az autó farába, melyhez ötsebességes kézi váltót társítottak. A két turbófeltöltővel 393 lóerőt hoztak ki a motorból, aminek csupán 884 kilogramm súlyt kell repítenie.
A 356 RSR megalkotása négy évig tartott. Az eredmény elképesztő lett.