J.R. Todd tízéves kora óta készült arra, hogy élvonalbeli dragster-pilóta lesz. Másfél évtizeden át elkerülte a szerencse, míg végül találkozott jelenlegi istállójával, és kapott egy Toyota Camry-t…
Nem akármilyet persze: ennek 8,2 literes V8-as, kompresszoros motorjának több tucat injektorfúvókáján keresztül percenként 380 liter nitrometán ömlik az égéstérbe, a blokkot egyhuzamban nem illik pár másodpercnél tovább üzemeltetni, mert elemeire hullik.
Todd tavaly megnyerte az NHRA Funny Car bajnokságát, és az idei idényben is jól indult. Egy-egy futamot az autóban ébredő, elképesztő erőhatások teszik embert próbáló másodpercekké: a pilótának 5,5 g gyorsulási erőt kell elviselnie, a felfelé álló kipufogócsövekből kiáramló gázok pedig olyan erővel préselik az aszfalthoz a kocsit, hogy ha valamelyik hengerben kimarad a gyújtás, az azonnal félrerántja a kocsit, amit villámgyors kormánykorrekcióval lehet csak kiküszöbölni.
A TRD által fejlesztett Camry egyébként nem csak ezért nem mutat hasonlóságot a jelenleg kapható, vadonatúj generációs modellel, hanem azért is, mert Todd ragaszkodik a régi, jól bevált grafikához: évek óta ugyanazzal a szénszálas karosszériával áll rajthoz, és ez eddig szerencsét hozott neki.