1984 októberében indult meg a BMW legelső sportlimuzinjának gyártása, ekkoriban ez volt a világ leggyorsabb négyajtósa. Az M5-ösből valamivel több mint 2200 darab készült, még kézi összeszereléssel és ezek közül csupán két példányt építettek eredetileg jobbkormányosnak. Az egyik épp most lett eladó és igazán remek története van.

Brit újságírók nyúzták ezt az M5-ös BMW-t 1

Már a színe miatt is különleges, hiszen a sötétkék fényezést egyedileg rendelte a BMW angol importőre, ahogyan a belsővel sem fukarkodtak. A beltérben nem csak az üléseket húzták be a Cardinal piros bőrrel, hanem a műszerfalat és az ajtókárpitokat is. Ekkoriban kezdett igény mutatkozni az egyedi igények alapján épülő BMW-kre, amiket ma az Individual részleg készít.

Brit újságírók nyúzták ezt az M5-ös BMW-t 23

Hogy az angol sajtó egy igazán remek autót próbálhasson ki, ezért opciós tételekből is bőséggel jutott az autóba. Van például elektromos napfénytető, szintén elektromosan állítható ülések és tükrök, légkondi, távirányítós központi zár, fekete magasfényű ablakkeretek és 16 colos alufelni. Valamint egy különleges tétel, a „press preparation”. Ebből látszik, hogy valószínűleg a bajorok ügyeltek arra, hogy az autó a lehető legjobb formáját mutassa.

Brit újságírók nyúzták ezt az M5-ös BMW-t 24

Miután a különleges BMW M5-ösön végigment a teljes brit autós sajtó, az autót egy diagnosztikai technikus vette meg és rögtön egy felújítással indított. Többek közt teljes felújításon esett át a motor és a kipufogórendszer, mindenhez kizárólag gyári alkatrészeket használt. Ez garantálja, hogy az M88-as, soros hathengeres motor ma is remek formában van. A hengerenkénti pillangószelepes, 3,5 literes blokk több mint 280 lóereje és 340 Nm nyomatéka lelkesen repíti a közel 250 ezret futott M5-öst.

Brit újságírók nyúzták ezt az M5-ös BMW-t 25