Magasabb fokú védelemre nem csupán az állami vezetőknek van szüksége, hanem néhány milliárdosnak vagy épp olyan tehetős embereknek is, akik a világ egy kevésbé nyugodt pontján élnek. Éppen ezért ők nem is igénylik, hogy rendőri felvezetéssel, nagy konvojokban közlekedjenek, de szükségük van egy olyan autóra, mely megadja egy páncélozott limuzin védelmét, persze hétköznapibb formátumban.

325-tel is menekülhet a világ leggyorsabb páncélozott autója 1

Bernard Arnault, a francia mágnás – többek közt a Louis Vuitton és a Dior tulajdonosa – példája mutatja, hogy ez már a ’90-es években sem volt másképpen. A technológia azonban rengeteget fejlődött, amit az AddArmor által átalakított RS7-es Audi is bizonyít. Néhány elemtől eltekintve, mint a villogók és pár kiegészítő, tényleg nem egy feltűnő jelenség. Közelebbről már szemet szúrhat az ablakok vastag kerete.

325-tel is menekülhet a világ leggyorsabb páncélozott autója 35

Gombok lapulnak a hamutartó helyén is, persze ilyen-olyan apróságnak is bele kellett még férnie az autóba, mint például a fedélzeti gázmaszk. Az RS7-es fedélzetére jutó levegőt is alaposan szűrik, a csomagtartóban fegyvereknek alakítottak ki helyet. 360 fokos éjjellátó kamerával is felszerelték. A hatalmas hűtőmaszk mögött lévő lökhárítót úgy alakították ki, hogy bármikor neki lehessen vele rohanni egy másik autónak, a hűtő nem fog megsérülni.

325-tel is menekülhet a világ leggyorsabb páncélozott autója 36

Ballisztikus acél helyett polikarbonátot használtak a védelem kialakítására, mely tízszer erősebb és 60%-kal könnyebb is. Így aztán szokásos több száz helyett csupán 91 kilogrammal lett nehezebb a B4-es védelemmel ellátott RS7-es Audi. Hogy továbbra is ugyanolyan fürge maradjon az autó, a 4 literes, biturbó V8-ast az APR vette kezelésbe. 760 lóerőt és 1085 Nm nyomatékot facsartak ki belőle. 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 325 km/órával is menekülhet ez a mozgó erőd.