A Fiat-minta alapján készülő SEAT 600-ast 1957-ben kezdték gyártani és további 16 éven át maradt a piacon. A spanyol polgárháború utáni gazdasági fellendülésben jól jött egy megfizethető árú autó, és 65 ezer pezetás árával ez épp olyannak számított. Ez mai értéken úgy 125 ezer forint, tehát valóban nem szaladt meg annyira a ceruza.
A gyártás befejezésének okai között volt az is, hogy a vékony B oszlopok miatt nem lehetett megoldani a biztonsági övek rögzítését. Eredeti formájában négyhengeres, vízhűtéses motor hajtotta, melyből a 633 köbcentis változat 19 lóerős, a későbbi 767 köbcentis már majdnem 22 lóerőt teljesített.
Ilyen autót építettek át elektromosra madridi középiskolások, ami 150 munkaórát vett igénybe. Több alkatrészt maguknak gyártottak le az autóhoz, a beltérben pedig érintőképernyős tabletről figyelhető az energiaszint, illetve a különböző rendszerek is erről működtethetőek. Alapvetően egy szépen fennmaradt 600-asnak tűnik, de az olyan részletek, mint a LED-es menetfényekkel felszerelt projektoros lámpák és a napelemes tető, azért könnyen lebuktatják.
Manuel Amor iskolai tanár nyilatkozata szerint azért esett a SEAT 600-asra a választás, mert könnyen és olcsón beszerezhető, valamint kis mérete miatt nem kell sok akksi és nagy elektromotor ahhoz, hogy mozgásba lendüljön.