1975-ben a Fiat építtette az olaszországi Nardó közelében lévő tesztpályát, mely eredeti nevén Pista di prova di Nardò della Fiat, de már 2012-től a Porsche kezében van, akik tesztközpontnak használják. Persze nem sajátították ki teljesen, mert az nem igazán érte volna meg. Több gyártó is rendre megjelenik itt a prototípusaival, leginkább a nagysebességű tesztek elvégzéséhez.
Nardó egyik leglényegesebb aszfaltcsíkja a borzasztó magasról látható, hatalmas kör. Ez a kör 12,5 kilométer hosszú, az aszfalt szélessége pedig 16 méter. Ezen a végtelen döntött kanyaron négy sáv található. A legalsó 100-as, a következő 140-es tempóig használható, utána következik a 190 és a 240 km/órától a végtelenig sáv a legtetején. Többek között itt futott rekordot a Mercedes-Benz átalakított C111-ese, mely az első autó volt, mely átlépte a 400-as határt. Egész pontosan 403,978 km/órás sebességet ért el 1979. május 5-én.
Ezen kívül több kisebb pálya található a Nardó Technical Centerben, a Porsche például megalkotta azt a versenypályát, mely tulajdonképpen egy válogatás a világ legjobb kanyarjaiból. Ez az a hely, ahol magam is jártam két éve, hogy megtanuljak sokkal ügyesebben vezetni 911-est.
Sokat látott már a nardói pálya, ezért nem csoda, hogy felújításra szorult. A Porsche még 2018-ban vágott bele és mostanra lettek készen vele, így már nem zötykölődnek az autók 350-nél az oválban. Ez a beruházás 11,3 milliárd forintnyi összegből valósult meg és többek között érintette azt a 106 ezer négyzetméteres területet, ahol valószínűleg bármilyen eszement manővert lehet kivitelezni egy autóval.
Nem csak a sebességre és a futóműre lett kihegyezve a nardói központ, hanem itt vizsgálják a gyorstöltés hatását az elektromos autókra, valamint a különböző vezetéstámogató rendszereket is.