Nevezték MasterAce-nek, TownAce-nek, Tarragónak és Space Cruisernek is: a Toyota Model F a hetvenes évek derekától a kilencvenes évek elejéig a japán autógyártás emblematikus alakja volt – bár a legkevésbé sem számított tömegjárműnek.
Már csak azért sem, mert szegényke sem szép nem volt, sem gyors – a folyami kavicsra, esetleg két összefordított mosókádra emlékeztető autócskát 64-93 lóerős motorok hajtották. Viszont 3,99 méteres karosszériájában elfért három üléssor, rajtuk nyolc ember – a még kisebb LiteAce ennél is többet tudott, ott kilencen fértek el 3,8 méteren, ráadásul a fényszórók fölött elhelyezett, szemöldök-szerű hűtőnyílások miatt rettentő cuki is volt az autócska.
De most térjünk vissza a TownAce-hez. A parányi kisbusz remek helykínálatának titka az első tengely alatt/mögött elhelyezett motor volt: az első ülések így egészen előre csúszhattak, az A-oszlop mögött pedig szinte teljesen sík padló várta a két üléssort, amelyeket franciaággyá lehetett fektetni. Idővel olyan extrákat is kínáltak a kocsihoz, mint a színes televízió vagy az emeletes ágy – utóbbi az emelt tető alá beakasztható fekvőhelyből állt, amely alatt az imént említett, elfektetett üléssor adta az alsó ágyrészt.
Az autó 1985-től megkapta a Toyota Hilux összkerékhajtását, ami a rövid tengelytávú (2,2 méter), viszonylag nagy szabad hasmagasságú, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négy lengőkaros futóművel (sőt, Japánban 1988-tól akár adaptív csillapítással is) szerelt autót komoly terepmutatványok végrehajtására tette alkalmassá.
Ezt kössük össze az üvegtető opciójával, és máris kész volt a modern kori hippibusz, a VW T2 méltó utódja – kivéve persze, hogy a Model F lekéste a nagy hippimozgalmat, de még a kaliforniai szörfös kultúra felemelkedését is.
A Model F-et 1992-ben egy hasonló formátumú, de tágasabb, modernebb modell: a sárkánytojás alakú Previa szorította ki a világpiacokról. A dizájn azonban kitörölhetetlenül beleégett a Toyota tervezőinek retinájába: nézd csak meg az alábbi képet arról a Toyota által tervezett űrjárműről, amellyel a japán asztronauták tíz év múlva fognak kocsikázni a Holdon…