Rengeteg olyan ötlet vagy fejlesztés van, ami végül nem jut el a prototípusig vagy ha mégis megszületik belőle egy példány, akkor a sorozatgyártás előtt húzzák át a projektet. Az autógyáraknál sok ilyen születik, sorsuk rosszabb esetben a zúzda, jobb esetben a vállalat archívumába kerül az autó, ahonnan egy idő után felrángatják a múzeumba, hogy lássa a nagyközönség. Így járt az RS8-as Audi is.

A legdurvább A8-as Audi el se jutott a gyártásig 1

Az Audi most ünnepli az RS-modellek 25. születésnapját, ezért került elő az eddig titkolt RS8-as is, melyről pontos technikai adatokat nem közöltek, de az S8 Plus talán segít képbe helyezni minket. Az S8-as erősebbik változatában a 4 literes, biturbó V8-as 605 lovas teljesítményre és 750 Nm nyomatékra van belőve. 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, a végsebessége pedig 305 km/óra. Ennél vélhetően durvább gép lett volna az RS8-as.

A legdurvább A8-as Audi el se jutott a gyártásig 11

A beltérben mindenhol fekete bőr és Alcantara, amit narancssárga cérnával varrtak meg, a kormánykerék alul lapított, oldalt pedig sportosan formázott. Az indítógombot a klímapanel alatt egy fedél rejti, mint a Lamborghinikben. Ezzel együtt eltűnt a fedélzeti rendszer kontrollerje is. Kívülről más sokkal feltűnőbb jelenség a matt antracitra fújt limuzin. A LED-es fényszórók között és alattuk is hatalmas, méhsejtmintás rácsozás van és a kerékjárati íveket is kiszélesítették.

A legdurvább A8-as Audi el se jutott a gyártásig 12

Légrugókon ül az autó, melyeknek sportos beállítása valószínűleg közúton szinte használhatatlanná tette volna az RS8-ast. A hatalmas felnik mögött karbon-kerámia fékek figyelnek. Hogy miért nem került végül gyártásba, azt nem osztották meg, pedig valószínűleg lenne igény egy RS8-as Audira.