Akár egy olyan modell fejlesztéséhez is szükség van pár prototípusra, mint a limitált szériás Kia Stinger GTS, melynek tulajdonképp a színén kívül annyi a lényege, hogy leoldható összkerék-hajtásával képes a hátsó gumikból füstöt csinálni. Ezek a korai, gyakran kézzel összeszerelt példányok általában a zúzdában végzik. Persze nem minden elemük, a felniket és néhány alkatrészt hasznosítanak. A Kia angol importőre azonban egy komplett, 16 993 km-t futott prototípust mentett meg és erre volt egy nagyon jó oka.
Virágzik a monarchiában az autós kultúra, rengeteg versenypálya található és sokan töltik a hétvégéjüket valamelyik pályanapon, ezért az importőr is ezt a végét fogta meg a Kia Stinger prototípus hasznosításának. Ahogy lehet, kipakolták az autót, az ülések és a kárpitok, különböző kényelmi funkciók helyett viszont van benne bukócső, ami ugye sokkal menőbb. Két Sparco kagylóülés és hatpontos övek kerültek még az autóba.
Kivették a napfénytetőt, helyére egy fém panel került. Kukába dobták a légzsákokat és a hangrendszert is, valamint fixek lettek a hátsó ablakok. A futóműve Eibach Pro, a felnik pedig OZ Racing Leggerák, melyeken elöl 235, hátul 265 széles Pirelli Trofeo R gumik feszülnek. Végeredményben 150 kilogrammot sikerült lefaragni a Stinger súlyából.
Átprogramozták a váltót, így Sport és Sport+ módban gyorsabb lett a fokozatcsere. Az eredetileg 365 lóerőt és 510 Nm nyomatékot tudó turbós V6-ost sem hagyták érintetlenül, HKS M45il gyertyák és K&N sportszűrő került a motortérbe. A burkolattól pedig megszabadultak. Ahogyan a kipufogórendszert is ledobták alóla, helyére a Milltek rendszere került négy véggel, katalizátor nélkül. Az új beállítással a Stinger prototípus 420 lóerős lett, nyomatéka pedig 50 Nm-rel növekedett. A 420 lovas Stinger nem jöhetett volna létre a németországi Rüsselsheimben működő Hyundai Motor Europe Műszaki Központ támogatása nélkül.