2012-ben, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be a McLaren P1, melynek olyan konkurensekkel kellett szembenéznie, mint a Porsche 918 Spyder vagy a LaFerrari. Ezekben a szupersportautókban az a közös, hogy mindegyik valamilyen hibrid rendszert vet be a nagyobb teljesítmény érdekében és persze alacsony példányszámban gyártották őket, hogy egész biztos méregdrága gyűjtői darabok váljanak belőlük. A McLaren P1-esből ráadásul készült egy GTR nevű versenyváltozat is, mely utcán nem használható. Legalábbis eredetileg.

Itt az 1000 lovas versenyautó, amivel elmehetsz bevásárolni 1

Mert nem véletlenül vannak olyan vállalkozások, akik ilyen versenycélra épült gépeket addig reszelnek, amíg épp átmennek a műszakin és rendszámot kaphatnak. 58 darab készült a P1 GTR-ből, melyet az 1995-ös Le Mans-i 24 órás versenyen aratott diadal 20. évfordulójára készítettek el kifejezetten azoknak a vásárlóknak, akik komolyan veszik a pályázást. Bő 80 lóerőt dobtak rá az utcai több mint 900 lovas teljesítményére. 50 kilogrammal tették könnyebbé, így egy lóerőnek csak 1,4 kg-ot kell vinnie. Kevesebb mint 3 másodperc alatt van 100-on, és akár 349 km/órával is száguldhat egy tetszőleges célegyenesben.

Itt az 1000 lovas versenyautó, amivel elmehetsz bevásárolni 31

Lanzante alakította át az autót és úgy tűnik, sokat nem vacakoltak azzal, hogy kellemesebb legyen boltba járni a P1 GTR-rel. Bár karbon kagylóülésből csak egy van a fedélzeten, így a cekkereknek van hely az anyósülés helyén. A kormánykerék maradt a F1-es autókéhoz hasonló darab, csupán a slick gumikat cserélték le utcán használhatóra. Hajszálnyit emeltek a futóművön, viszont a fekvőrendőrök, de talán nagyobb méretű falevelek is okozhatnak pár izzasztó percet a kormánya mögött.

Itt az 1000 lovas versenyautó, amivel elmehetsz bevásárolni 32