Ez a kacsacsalád kis híján komoly, több autót érintő balesetet okozott az M0-son, ugyanis érthető módon egyik autós sem szerette volna elgázolni őket.
Szerencsére senkinek nem esett baja, sem embernek, sem állatnak, sem autónak.
Az év ezen szakaszában különösen figyelni kell az autósoknak, ugyanis nem csak kacsákkal, hanem sokkal nagyobb vadakkal is sűrűbben találkozhatnak. Július közepétől augusztus közepéig tart az őzek párzási időszaka, ilyenkor az állatok nappal is aktívabbak és figyelmetlenebbek, az évente elütött mintegy 4500 őz nagy része ez alatt az egy hónap alatt lesz baleset áldozata.
A vadütközéssel kapcsolatos károk megtérítésére a Polgári Törvénykönyv „veszélyes üzemek találkozásával” kapcsolatos része az irányadó. 2015 májusában a jogszabályalkotó módosította a vadgazdálkodásról szóló törvényt, s egyebek mellett megerősítette, hogy a vadgazdálkodás veszélyes üzemnek minősül. Ha bekövetkezik a vaddal történő ütközés, az közlekedési balesetnek számít. Azaz, mindenképpen ki kell hívni a rendőrséget, illetve értesíteni kell a helyileg illetékes vadásztársaságot. Fontos tudni, hogy a vadállomány az állam, illetve a vadásztársaság tulajdona, annak eltulajdonítása lopásnak minősül.
A veszélyes üzemek találkozása esetén, amikor a baleset részvevői, a gépjármű vezetője, illetve a vad mozgásáért felelős illetékes vadásztársaság is minden tőle megkövetelhetőt megtett a baleset elkerülésének érdekében – s így egyikük sem vonható felelősségre -, mindkét fél saját maga viseli a balesetben sérült javakban okozott károkat. A vadásztársaság a vadállományban esett kárt, a gépjármű vezetője pedig a gépjárműben okozott kárt.
Vadütközés esetén a gépjárműben esett kárt a biztosító akkor téríti meg, ha a gépjármű rendelkezett casco biztosítással. Emellett az utóbbi években egyre több biztosítónál elérhető a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellé, kiegészítő biztosításként köthető, úgynevezett kiegészítő vadkárbiztosítás is, amely megoldást jelent ilyen esetekben.