Még a 60-as évek elején jelent meg a Ford Cortina, mely többféle karosszériával is elérhető volt, a vásárlók pedig minden jel szerint oda és vissza voltak érte. A 70-es években már nem volt a Cortinánál népszerűbb autó az angoloknál, minden utca tele volt a hosszmotoros, hátsókerék-hajtású Cortina egy változatával. A polgári kivitelek mellett persze a versenysportot sem hagyták Cortina nélkül a britek.

80 milliót ért ez az öreg Ford Cortina. Nem véletlenül! 1

1,6 literesre nőtt a dupla vezérműtengelyes motor lökettérfogata, a teljesítménye közel 110 lóerő lett, amivel már fokozottan alkalmas volt versenyzésre. Ehhez azonban kellett az is, hogy Colin Chapman reszeljen kicsit az autón. A Lotusnál új váltó került bele és az ajtókat, csomagtérfedelet, valamint a gépháztetőt is könnyebbre cserélték. A homologizációs szabályoknak megfelelően ebből aztán ezer darabot gyártottak.

80 milliót ért ez az öreg Ford Cortina. Nem véletlenül! 15

Kilenc versenyen indult ez a piros Lotus Cortina a Túraautó Európa Bajnokságon és ebből nyolc alkalommal nyert. Később a Ford használta promóciós célokra az Alan Mann Racing színeiben versenyző autót. Korábban ezek a példányok szép összegért keltek el, most azonban egy vevő szélesre nyitotta a bankszámláját és egy aukción közel 80 millió forintnak megfelelő összeget fizetett az autóért.

80 milliót ért ez az öreg Ford Cortina. Nem véletlenül! 16