Több mint két évtizede szállítja a Moto GP futamaira biztonsági autóit a BMW. A bajorok természetesen mindig kitesznek magukért és gyakran cserélgetik a mezőny előtt haladó autót, persze mindig a legfrissebb és legerősebb példányra, melyet komolyan át is szabnak a feladatra. Most éppen az aktuális sportkupé van soron, az M8 Competition, mely a négyajtós M5-től veszi át a munkát.
625 lóerős, biturbó V8-as motorjával és összkerékhajtásával egyébként sem lassú gép az M8 Competition (3,2 másodperc a százas sprint), de a biztonsági autónak nemcsak gyorsnak, hanem látványosnak is kell lennie, ám legfőbb feladata, hogy otthonosan mozogjon a pályán. Ehhez viszont kellett pár kiegészítő. Például hatpontos övvel felszerelt Recaro kagylóülések és a mögöttük lévő bukócső. A fényhidat és más funkciókat kezelő panelt a pohártartó helyére tették.
Komplett bevásárlólistát írt a BMW az M8 Competiton Safety Carhoz, amin egy rakat karbonelem mellett olyan tételek szerepelnek, mint a titánból készült M Performance sport kipufogórendszer, az áramtalanító berendezés, a gyorszáras motorháztető, valamint hátsó légterelő szárny a BMW M8 GTE versenyautóról.