Erre a sportágnak nevezett életveszélyes cirkuszra mindig rácsodálkozunk. A Top Fuel Dragsterek a száguldás istenei, amikhez őszinte áhítattal imádkozunk.

Mert tényleg emberfeletti teljesítményre képesek, még a modern ember számára is egyfajta csoda, hogy ekkora teljesítményt ilyen kontrolláltan képesek egy célra felhasználni. Legyen az a cél bármennyire is értelmetlen.

Egy Top Fuel Dragster Toyota 8,2 literes V8-as, kompresszoros motorjának több tucat injektorfúvókáján keresztül percenként 380 liter nitrometán ömlik az égéstérbe, a blokkot egyhuzamban nem illik pár másodpercnél tovább üzemeltetni, mert elemeire hullik.

A pilótának 5,5 g gyorsulási erőt kell elviselnie, a felfelé álló kipufogócsövekből kiáramló gázok pedig olyan erővel préselik az aszfalthoz a kocsit, hogy ha valamelyik hengerben kimarad a gyújtás, az azonnal félrerántja a kocsit, amit villámgyors kormánykorrekcióval lehet csak kiküszöbölni.

Íme a pumpa, ami 380 litert tud átpréselni percenként, 7500-as motorfordulatnál, 34,4 baros nyomással.

De most nem ez a lényeg, hanem a fedélzeti kamerás felvételek. Ezeken látszik igazán az elképesztő tempó. Itt a pilóta szemszögéből látjuk az eseményeket. A címben említett öt másodperces érték 500 km/órára messze nem a legjobb, a sportág egyik legnagyobb neve, Tony Schumacher negyed mérföldet 3,6 másodperc körül fut, és ezalatt eléri az 530 km/órát is.

Tudjuk, nehéz hinni a számoknak, de ezek a valós értékek, ez a szörny tényleg így gyorsul.

Oldalnézetből az eltűnő lelátók döbbentenek meg.