Mára igazi gyűjtői darab lett a Porsche 911 Carrera RS, mely az első igazán bitang 911-es volt a sorban, ezért is kapta nevét a mexikói Carrera Panamericana versenyről. Az autóból kicsivel több mint 1500 darabot készítettek és 1075 kilogrammot nyom csupán, amihez bőven elég a hathengeres boxermotor 210 lóereje. Már ezt a modellt is meg lehetett vásárolni kikönnyített változatban, ám ez az 1973-as példány a kényelmesebb Touring verzió. Legalábbis eredetileg az volt.
1973 áprilisában lett készen az autó, melyhez elektromos ablakokat és sportüléseket rendeltek és pár évig így használták. Az eredeti tulajdonos azonban jó barátságot ápolt Alois Ruffal, aki ugyebár nagyon ért ahhoz, hogy mit lehet kihozni egy 911-esből. 80 ezer német márka ellenében a RUF Automobiles kezelésbe vette a Carrera RS-t, melynek farába az eredeti 2,7 literes helyett 7200-at forgó 2,8-as hathengeres került.
RSR lökhárítóba integrált olajhűtőt kapott és kiegészítőlámpákat, de módosítottak a felfüggesztésen is. A beltér elemeit néhány ponton a könnyített változatéra cserélték, de az ülések például maradtak az eredeti darabok, viszont kisebb átmérőjű sportkormány került a Carrera RS-be. Alois Ruf maga is találkozott később az autóval, akkor említette, hogy ő varrta a kormány bőrözését.
Több tulajdonos váltotta egymást a RUF által tuningolt 911 Carrera RS életében, most ismét aukción keres új gazdát magának a különleges Porsche.