2016-ban prezentálta legújabb márkáját a Volvo új tulajdonosa, a kínai Geely. A Lynk&Co típusok fejlesztése és a márka építése már akkor is évekre nyúlt vissza, de ez egy annyira hosszadalmas folyamat, hogy jelenleg is tart. Az autók épp arra a Compact Modular Platform (CMP) építőkészletre épülnek, mint a legfrissebb Volvo típusok, ám merőben eltérő stílust és elérhetőbb árazást álmodtak meg az új márkának, melyet az egész világon szeretnének bevezetni. Ehhez kellenek az ilyen lépések is.

Két rekordot húzott be a kínai Lynk&Co a Nürburgringen 1

Régen ápol kapcsolatot a Volvo a Cyan Racinggel, akik most a Lynk&Co 03-assal versenyeznek, hogy a motorsporton keresztül egyre több ember ismerje meg az új márkát. Az autó, amivel most a Nürburgringen két rekordot is felállítottak, még koncepció, de a tervek között szerepel egy közúton használható, bitang négyajtós gyártása. A kiszélesített, hatalmas hátsó szárnnyal felszerelt kék 03-as volánjánál a WTCC 2017-es bajnoka, Thed Björk ült.

a videó a hirdetés után indul

7 perc 20,143 másodperces köridővel 2 másodpercet vert a Jaguar XE SV Project 8-ra, 20-at adott a Renault Megane RS Trophy-R-nek. Így lett a Lynk&Co 03-as a leggyorsabb négyajtós és a legsebesebb elsőkerék-hajtású autó is a közel 21 kilométer hosszú Nordschleifén. Igaz, az előbbi kettővel ellentétben a 03-as még nem megvásárolható.

a videó a hirdetés után indul

2 literes, négyhengeres turbómotor dolgozik a Lynk & Co 03 Cyan Concept-ben, amihez hatgangos szekvenciális váltó csatlakozik. 7800-as fordulatnál közel 530 lóerős teljesítményt ad le, maximális nyomatéka 4500 és 7000 között 504 Nm. 4,4 másodperc alatt sprintel 100-ra, a végsebessége pedig 310 km/óra.

Két rekordot húzott be a kínai Lynk&Co a Nürburgringen 21