1965-ben láthatta először a Tokiói Autószalon közönsége a Toyota 2000GT-t, melyet sokan az első japán sportautónak tartanak. Nem mellesleg megmutatták a világnak, hogy a japánok is képesek praktikus és megbízható járművek mellett izgalmas és innovatív autókat gyártani. Két évvel a premier után indult be a 2000GT gyártása, melyből aztán 1970-ig 337 példány készült. Ebben már a prototípusok is benne vannak. Bár ma rengeteget ér, akkoriban a Toyota minden eladott darabon bukott.

Akár hatalmas siker is lehetett volna Japán első sportautója 1

2 literes, sorhatos motorját a Yamaha fejlesztette és igazán modern erőforrásnak számított a dupla, felül fekvő vezérműtengelyekkel és a kéttorkú Mikuni-Solex 40 PHH karburátorokkal. 150 lóerős teljesítményét 6600-as fordulaton adja le, 175 Nm nyomatéka 5000-től elérhető. Szükség volt azonban egy motorra, mely kevésbé finom technikai csemege, cserébe olcsóbb és így népszerűbb lehet például az amerikai piacon.

Akár hatalmas siker is lehetett volna Japán első sportautója 29

Ekkor került képbe az exportra szánt Toyota Crown 2,3 literes, szintén hathengeres motorja, mely egy vezérműtengelyes és 140 lóerős teljesítményű. Kilenc prototípus készült ebből a változatból, melyek közül az első talált gazdára közel 250 millió forintnyi összegért egy japán aukciósház árverésén. Minden jel szerint az amerikai piacra szánt 2000GT sikeres lett volna, ezért is készült hét autó 5 sebességes kéziváltóval és további két darab 3 gangos automatával. A pénzügyi részleg azonban elkaszálta a projektet.

Akár hatalmas siker is lehetett volna Japán első sportautója 30