Már az autózás történetének első éveiben is felbukkantak elektromos autók, aztán később egyre többen és egyre gyakrabban kísérleteztek a villanyos hajtással. Végül a belső égésű motorok kerültek előtérbe, de mindig akadtak olyan emberek, akik nagyon hittek a másik útban is. Az Opel alapítójának unokája, Georg Von Opel is ilyen ember volt. Hitt benne, hogy az elektromos autókban van a jövő, ezért igyekezett ezt bebizonyítani.
Még a 60-as évek végén jelent meg a Chevrolet Corvette-re emlékeztető Opel GT sportautó, mely 1,1-es vagy 1,9-es benzinmotorral volt kapható. A gyengébb változat 67, az erősebbik több mint 100 lóerős volt, de a formán túl talán az oldalra lebukó lámpatestek miatt emlékezetes igazán a GT. Ezt alakították át látványosan Georg Von Opel kedvéért, hogy aztán 1971-ben rekordkísérletet hajtson végre a Hockenheimringen.
Első dolguk volt, ahogy áramvonalasabbá tették a karosszériát a kerekek leburkolásával és számos aprósággal. A négyhengeres motor helyére két darab, nagy teljesítményű Bosch villanymotor került, az akksikat a Varta szállította. A 118 lóerős teljesítményű Elektro GT 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amivel önmagában is bizonyítani tudták, milyen lehetőségek vannak a villanyautóban. A cél azonban az volt, hogy akár 100 kilométert is képes legyen megtenni egyetlen feltöltéssel, ez azonban nem sikerült, hiszen 44 km az Elektro GT hatótávja. Persze napi ingázására a ma átlagautósának ez is elég volna.