1989-ben, a Genfi Autószalonon mutatták be a negyedik generációs SL-t, mely a W124-es Mercedes rövidített padlólemezére épült és a brémai gyárban készült. Az SL-ekre jellemzően egész sokáig maradt gyártásban, csak 2001-ben vezették ki a modellt, több mint 213 ezer darab után. A motorválasztéka pedig rendkívül gazdag, a különböző hathengeresektől kezdve a V8-asokon át egészen az SL73 AMG-ig, ami igazi ritkaság.

Ne keresd tovább, az SL73-ban van az összes köbcenti 1

Pletykák szerint az AMG 1997 és 2001 között 40-50 példányt épített a legnagyobb motorral szerelt verzióból. Ritkán bukkan fel ilyen kincs még az olyan nagy aukciósházaknál is, mint a Sotheby’s. Most azonban itt ez az 1999-es évjáratú, kívül és belül is fekete színű SL73 AMG mindössze 35 000 kilométerrel.

Ne keresd tovább, az SL73-ban van az összes köbcenti 27

Látványos változások nincsenek az SL külsején, az AMG egyszerűen átvette a 6 literes, M120-as kódjelű V12-est és 7,3 literesre duzzasztotta. Ez a motor van a Pagani Zondában is. Az SL-ben persze valamivel szerényebb, de így is komoly teljesítménnyel. 525 lóerő és 750 Nm nyomaték jön ki a tizenkét hengeres motorból. 322 km/órás végsebessége figyelemre méltó ma is. Kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra.

Ne keresd tovább, az SL73-ban van az összes köbcenti 28

Hogy a megnövekedett teljesítmény ne okozzon gondot, a fékrendszert és a felfüggesztést is frissítette az AMG. A lényeg azonban nem az volt, hogy az SL sportos legyen. Az SL73 AMG eleve ritkaságnak készült, és ez már az első perctől garantálható volt.

Ne keresd tovább, az SL73-ban van az összes köbcenti 29