A helyszín az Erzsébet híd budai hídfője, a Szent Gellért rakpart. Az elektromos rollerrel közlekedő fiatalember fogta magát és anélkül hajtott fel a zebrára, hogy szétnézett volna (és le sem szállt a járműről, ahogy azt a KRESZ előírja), a taxis pedig talán kevésbé körültekintően közeledett a gyalogosátkelőhöz, mint kellett volna. Meg is történt a baj.
Napjaink egyik legérzékenyebb kérdésköre, hogy akkor most minek is számítanak pontosan az elektromos rollerek, gördeszkák és bringák? Milyen szabályozás vonatkozik rájuk, hol, mikor és mennyivel közlekedhetnek?
Az elektromos hajtású járgányok elterjedése olyan hirtelen történt, hogy a szabályozás ezt nem tudta követni. Németország azért már kapcsolt, ott idén nyártól tilos a járdán rollerezni és ősztől Franciaországban is tiltják majd a járdán rollerezést. A németek kemény kézzel bánnak a villanyrolleresekkel, csak 14 éves kortól lehet ezeket használni, illetve a lassabb, és a gyorsabb, legfeljebb 20 kilométeres végsebességre képes elektromos rollerekkel is csak a kerékpárutakon, a kerékpársávokban és a közös használatú busz- és kerékpársávokban lehet közlekedni. Bukósisak viselése nem lesz kötelező, ugyanúgy, ahogy külön jogosítvány sem szükséges, de felelősségbiztosítást kell majd kötni az elektromos hajtású rollerekre.
Itthon egyelőre a szabályozás kimerül abban, hogy az V. kerületben, illetve a Várban tiltják ezeket a járgányokat. Itt főleg a gyalogutakat elárasztó, csoportokba verődve bóklászó városnéző Segway-ek verhették ki a helyieknél a biztosítékot, de a szabályozás értelmében szinte minden elektromos hajtású kerekes dolgot kitiltottak az V. kerületi járdákról.