Ha egy Ford F-250-es hatkerekű furgon ott akad el, ahol bármilyen virsligumis kis városi gyösz simán elmegy, akkor jogos a kárörvendő röhögés. A videó készítője pedig nem okozott csalódást, nagyon jól szórakozott a füstölő gumikkal küszködő 6×6-os Fordon.
A Jalopnik szerzője alaposan körüljárta a Rhode Islanden történt esetet, mert egy dolog kiröhögni az emelkedőn megfeneklett, elvileg csodás tapadással bíró konstrukciót, és egy másik megérteni a hibát. Ez a gép egy utólagos, úgymond kisipari átépítés, nem gyári megoldás, így a hajtást házilag barkácsolták össze.
Kis kutatás után sikerült megtalálni a típust, amiről van még az előző tulaj által készített videó a Youtube-on. Ez nagy kincs, mert megmutatják alulról, így látszik a tengelyek erdeje, amivel ez a hatkerekű mozgásba lendül(ne). Ennél a rendszernél két osztómű van, az egyik a 4×4-eseknél hagyományos, a váltó után beszerelt első-hátsó kimenő tengelyt hajtó, a másik egy plusz, fordítva beépített darab. Itt az első tengely kihajtásánál forgatják meg az osztóművet, a másik oldali két tengely pedig megy a két hátsó differenciálműhöz. Itt még van közbeiktatva egy vélhetően 1:1 arányú rejtélyes „sebességváltó”, ami a második tengely differenciálmű-házával együtt mozog.
A videó leírásából viszont kiderül, hogy a középső tengely már ekkor nem működött, és gyári cikkszám, leírás hiányában több alkatrészt lehetetlen volt azonosítani, így ezt a rozsdás, lelakott, tipikus „menthető még, ha látsz benne fantáziát” projektautót csak egy hajtó tengellyel adta tovább akkori tulajdonosa.
A videó tanúsága szerint az autó videóra vett új gazdája sem tudott úrrá lenni a gondokon, nem tudta munkára fogni a 6×6-os hajtást, így a motor nyomatéka az összes hat kerék helyett csak a leghátsó két abroncshoz jutott el, amelyek füsttel jelezték, hogy nem bírnak megbirkózni a rájuk nehezedő tömeggel.