Még augusztus végén járt körbe a hír, hogy a Porsche a Zöld Pokolban tette próbára teljesen villanyos új típusát, és sikerült is egy rekordot összehozni. Lars Kern ült az előszériás, nagyjából 600 lóerős Taycan kormánya mögött, melybe bukócső került a biztonság kedvéért, de más módosítást nem hajtottak végre rajta. 7 perc 42 másodperces idejével ez a leggyorsabb négyajtós villanyautó, ami a Nürburgringen járt. A Panamera Turbo 7 perc 38 másodperc alatt ér körbe a 20,6 kilométer hosszú pályán.

Erre a hírre bedurrant Elon Musk twittje, amelyben beígérte a Tesla válaszcsapását. 

A villanyos cicaharc elkezdődött, és ahogy az lenni szokott, az amerikai márka marketingesei megint zseniálisat húztak. A Porsche fogta magát és hazapakolt, nem is szóltak már többet az ügyben, a Teslánál viszont ügyeltek arra, hogy minden napra jusson valami pletyka, muníció a médiának. 

A bejelentésre például feltűnt Nico Rosberg, aki felajánlotta szolgálatait a nürburgringi körözéshez. Ebből ugye nem lett semmi, de az ő népes rajongótábora, az F1-es hírek követői, no meg Lewis Hamilton imádói, és egyben Rosberg gyűlölői is mind tudomást szereztek a Tesla próbálkozásáról. 

Rosberg balra el (a Hamilton-rajongók természetesen kéjes mosollyal örülnek, még ehhez sincs tehetsége a németnek), a hírvonat pedig robog tovább. 

Teslák a Nürburgringen, no de milyenek?

Természetesen nincs gyári közlemény, mindent a véleményvezérekre bíznak, két Tesla Model S tűnik fel a pályán, fotók születnek, spekulációk indulnak. Miért van utólagos hátsó szárny? Mik ezek a karosszériaszélesítések? A szakértők résen voltak, és kiszúrták, hogy a fékeket Brembo karbon-kerámia rendszerre cserélték, a gyári gumikat pedig szinte kizárólag versenypályára szánt, semi-slick Eagle F1 Supercar 3Rs-ek váltották. 

Ráadásul a hajtáslánc sem volt szériaverzió, a három villanymotoros „Plaid” rendszert tesztelték a Zöld Pokolban. 

Enélkül sem én, sem a kedves olvasók java része nem tudná, hogy lesz Plaid hajtás, meg új Model S, de a Porsche farvizén sikerült világraszóló hírverést keríteni két nap nürburgringi teszteléssel. 

Végül rekord lett – vagy mégse?

Ezek a nürburgringi rekordok elég csalfák, mindig kérdés, ki a pilóta, milyen a gumi, mennyire széria az autó, de a kérdés talán ennél a Tesla-Taycan összecsapásnál a legérdekesebb. Mert a Taycan is egy előszériás prototípus volt, tehát a németeknek volt azért terük a pályára hangolni a konstrukciót, és ami még érdekesebb, hogy friss hírek szerint nem az erősebb Turbo S, hanem a sima Turbo körözött. Tehát készültek ők a párharcra…

A Tesla esetén még egyértelműbb, hogy messze nem szériaverzióról van szó, a kék és piros Model S-ek rekordra törő, épített gépek, a sötétített ablakok ellenére látszik, hogy csak a vezetőülés van az utastérben, a többit kiszerelték, az abroncsok, fékek, aerodinamika kérdéséről pedig már írtunk feljebb. 

A Tesla kijelentette, hogy ha akarnák, akkor nagyon megverhetnék a Porschét 1

Ülés? Az nincs. fotó: Carscoops.com

Ezzel a géppel sikerült összehozni egy olyan kört, ami a pálya szélén állók szerint valahol 7:20 körül mozog (az Auto Motor und Sport újságírója 7:23-at mért). Ez barátok közt is húsz másodperc, de nemrég a Tesla hivatalos twittben tett rá a hírre még egy lapáttal: kiraktak egy bejegyzést, amely szerint a szoftveres szimuláció kiadta, hogy a 7:05 is elérhető. 

Tehát ez marad meg a fejekben: 7:05 világverő idő, a Tesla ledarálta, saját kábeleibe töltötte, majd megette a Porschét reggelire. Az, hogy nincs hivatalos mért idő, hogy az autó messze nem széria, már nem számít, mert a Porsche Taycan sem volt az,  és a különbségek részletezése, hogy miért is volt sokkal szériaközelibb a Porsche, már senkit sem érdekel.

Mert a kommentelők egymásnak feszülnek, a hír magasra száll, a véleményvezérek mindent kielemeznek, a Porsche pedig szintén köszöni szépen, majd a Turbo S-sel megy még jobbat, aztán rákontráz megint a Tesla, és a háttérben mindketten jól járnak. Mert észre kell venni a nagy rivalizálás mögött, hogy a két autó tulajdonképpen nem konkurens. Máshoz szól egy Porsche, és máshoz a Tesla Model S, mind árban, mind presztízsben, mint minőségben. 

Jelenleg a Radical SR8-asok és a Porsche 911-esek a Nürburgring rekorder királyai a szériagyártású autók között. Mégis, a Radical egy igazi célszerszám, a „civil” pályaautózás csúcsa, a Porsche pedig szintén pályaautó-csúcs, de emellett gazdag gyűjtők trófeája is. Ez a kártya a Taycan zsebében is ott lapul, a Teslának pedig még kell pár Le Mans-i győzelem, hogy a nyomába érjen.