1989-ben jelent meg a Mazda MX-5-ös, ez pedig már harminc éve volt. A kis, japán roadster hatalmas siker lett, premierje után már a negyedik generációnál tart és egyre több rajongót szerez magának. Bár a belepakolt merevítések miatt a második generációs modell, vagyis az NB küzd inkább a rozsdával, a japánok úgy gondolták, hogy belefognak egy NA (első generáció) felújítási programba.

6,5 millióért rázza gatyába a 30 éves MX-5-öket a Mazda 1

Annál kevés jobb helyzet van, mint amikor a megszállott japánok kezdenek el felújítani egy számukra is kedves autót, így biztosak lehetünk abban is, hogy az eredmény tökéletes lesz. A Mazda egyelőre sajnos csak a hazai vásárlóknak tette elérhetővé a programot, melynek során szinte új autót kapnak vissza. Bár a restaurálás valamivel több mint 6,5 millió forintba kerül, ennek során alapos munkát végeznek.

6,5 millióért rázza gatyába a 30 éves MX-5-öket a Mazda 15

Ez a belépő ár, tehát ennél költhetnek többet is a Miatára. Az alapcsomagban viszont kicserélik a lámpákat, új 14 colos felniket kap az autó Bridgestone gumikkal és új vászontetőt is szerelnek. Ezen kívül új motorháztetőt, csomagtérajtót, ajtókat és sárvédőket kap az MX-5. A négyhengeres motort nagyjából 2,2 millióért újítják fel, de ebben az esetben a váltót is kicserélik.

6,5 millióért rázza gatyába a 30 éves MX-5-öket a Mazda 16

A beltér újracsomagolása 1,8 millió forintnyi japán jent emészt fel, a futóműre és a fékekre további 1 milliót költhet az, akinek mindent megér egy kifogástalan állapotban előálló Mazda MX-5. Mára egyre népszerűbbek a ’80-as és ’90-es évek japán autói, amit jól mutat az is, hogy egyre több kifogástalan állapotú Miata tűnik fel aukciókon.