A Tesla sikerének egyik kulcsa a bátor, átütő erejű marketing, aminek része volt, hogy a Model S családot piszok brutális gyorsulásra hegyezték ki. Tudták, hogy ezzel mindig ott lehetnek a hírekben, hiszen a tartalomgyáraknak minden nap jól jön egy „Tesla verte a Ferrarit, megalázta az erős dízel BMW-t” szalagcím. 

Erődemonstráció volt az autó, és pont ezért zseniális. Ingyen tankolható, golyóálló garanciával, mindent verő gyorsulással. A Model 3-ason viszont már pénzt kell keresni, és ehhez lejjebb kell engedi a teljesítményszintet is, igaz, csak egy hangyányit. Mert a Tesla Model 3 Performance így is 487 lóerős, és 640 Nm nyomaték leadására képes, tehát úgy rajtol el, hogy szó szerint el akarja törni a nyakad. 

Csakhogy négyszáz méteren már nincs akkora előnye az azonnal érkező nyomatéknak, a Volkswagen Golf R 375 lóerőre húzott kétliteres négyhengeres TSI blokkja előnybe kerül, és a futam végére kényelmes előnnyel végez a Tesla előtt. 

A Golf ideje 11,8 másodperc, a Tesláé 12,3, ami azért több, mint amit a típustól megszoktunk, 12 alá beférnek általában a Model 3-asok. Tehát ebben a tekintetben egálban vannak, de nagyon más utat jártak be a hasonló eredmény eléréséhez.