2000-ben, az októberi Genfi Autószalonon mutatta be a BMW az M3-as harmadik generációját, mely máig a valaha gyártott egyik legjobb sportautójuk. Mindent tud, amit egy BMW-nek tudnia kell a jó formától a remek vezethetőségen át egészen a pörgős, hathengeres szívómotorig. Az E46 M3 ma már túllendült a mélyponton és a keveset futott, újszerű példányok ára reménytelen magasságokba indult. Szerencsére nem mindenki tartotta hét lakat alatt az M3-asát.
Menni kell vele és élvezni a vezetést, ebből pedig kijutott a tulajdonosoknak, akik ezt a Laguna Seca kék M3-ast hajtották. Az autó órájában ugyanis 297 728 km van, ami meglepően sok egy 15 éves sportautó esetében. Épp ezért nem csoda, hogy a hirdetésben hosszan részletezik, hogy milyen műveleteket hajtottak végre annak érdekében, hogy egészségesen daloljon a 3,2 literes sorhatos. VANOS, szelepek, vezérlés, új gyertyák, vízpumpa, termosztát, motortartó bakok, felújított differenciálmű és számos tétel. Bizonyára messziről is jól látható összeget költöttek az autóra az elmúlt években.
Megéri, hiszen az autó értéke folyamatosan nő és az S54B32 sem hálátlan darab. A 3,2 literes, hengerenkénti pillangószelepes, hathengeres szívómotor 343 lóerőt facsar ki magából 7900-as fordulaton, és 8000-ig forog. 365 Nm nyomatéka már 4900-tól a vezető talpa alatt van. Ennél ugyan valamivel gyengébbek az amerikai modellek, de élményben ugyanazt nyújtják. A motorhoz a Getrag 420G hatgangos kézi váltója csatlakozik.
Összesen 56 133 darab kupé M3-as készült Regensburgban. Állítólag csak 35 példány kapta meg 2004-ben a Laguna Seca kék színt, ami egész hihető pletyka tekintve, hogy a feltűnően kék árnyalat az Oxford zölddel együtt már nem volt elérhető a 2005-ös modellévben. Ez azonban lényegtelen, mert az E46 M3 számomra kopott váltógombbal és 300 ezer kilométerrel is remek autó, ez pedig minden jel szerint átesett azokon a karbantartásokon, amikre szüksége van, így bármikor szívesen gyűjteném bele az újabb kilométereket.