A Volvo nem az a márka, ami a hihetetlen alacsony példányszámban legyártott ritkaságairól lenne híres. Pedig akad a svéd gyártó történetében egy olyan kevesek által ismert fejezet, amihez nem találunk hasonlót a négykerekűek világában.
A 200-as sorozat klasszikus téglája nagy népszerűségnek örvend a veteránosok körében, a tulajdonosok az elpusztíthatatlanság szimbólumaként tekintenek gépeikre. A legtöbb kombi, és négyajtós, a kétajtós verzió már igazi nyálelválasztást gerjesztő csemege, nem terem minden bokorban.
Akinek ez nem elég, és a fehér hollónál ritkább svéd vasat akar, az a Volvo 243 háromajtós kivitelét kell hogy keresse! Itt nem arra kell gondolni, hogy a csomagtérajtó is bejáratnak számít, a külső marad a megszokott Volvo, de a vezető oldalán csak egy bejárattal! Szóval innen loptákaz ötletet a Hyundai Veloster tervezői? Az autótörténelem első skizofrén betege minden oldalával más arcát mutatja felénk, egyszerre kupé és szedán. A kérdés már csak az, miért és hogyan készültek ezek a különleges gépek?
Több verzió is létezik. Az első szerint hibáztak a belgiumi gyártósoron, és a véletlen műve az egész, de a Volvo nem hagyta veszni a harminc kész autót és az akkor Szovjetunióhoz tartozó Észtországba exportálta azokat, teljes gyári garanciával.
Más vélemények szerint a svéd rendőrség rendelte az egyedi kasztnit, hogy a rosszfiúk hátul csak egy úton tudjanak menekülni. A harmadik verzió szerint kacsa az egész, csak észt lakatosmesterek űznek tréfát az autós társadalommal.
Az igazság várhatóan rejtve marad, de nem is fontos, elégedjünk meg annyival, hogy fut pár skizofrén Volvo a világban, kiemelkedve a szürke tömegből.