A Volvo nem az a márka, ami a hihetetlen alacsony példányszámban legyártott ritkaságairól lenne híres. Pedig akad a svéd gyártó történetében egy olyan kevesek által ismert fejezet, amihez nem találunk hasonlót a négykerekűek világában.

A 200-as sorozat klasszikus téglája nagy népszerűségnek örvend a veteránosok körében, a tulajdonosok az elpusztíthatatlanság szimbólumaként tekintenek gépeikre. A legtöbb kombi, és négyajtós, a kétajtós verzió már igazi nyálelválasztást gerjesztő csemege, nem terem minden bokorban.

Akinek ez nem elég, és a fehér hollónál ritkább svéd vasat akar, az a Volvo 243 háromajtós kivitelét kell hogy keresse! Itt nem arra kell gondolni, hogy a csomagtérajtó is bejáratnak számít, a külső marad a megszokott Volvo, de a vezető oldalán csak egy bejárattal! Szóval innen loptákaz ötletet a Hyundai Veloster tervezői? Az autótörténelem első skizofrén betege minden oldalával más arcát mutatja felénk, egyszerre kupé és szedán. A kérdés már csak az, miért és hogyan készültek ezek a különleges gépek?

Ritka mint űrben a füttyszó – Volvo 243 1

Több verzió is létezik. Az első szerint hibáztak a belgiumi gyártósoron, és a véletlen műve az egész, de a Volvo nem hagyta veszni a harminc kész autót és az akkor Szovjetunióhoz tartozó Észtországba exportálta azokat, teljes gyári garanciával.

Más vélemények szerint a svéd rendőrség rendelte az egyedi kasztnit, hogy a rosszfiúk hátul csak egy úton tudjanak menekülni. A harmadik verzió szerint kacsa az egész, csak észt lakatosmesterek űznek tréfát az autós társadalommal.

Ritka mint űrben a füttyszó – Volvo 243 2 Ritka mint űrben a füttyszó – Volvo 243 3 Ritka mint űrben a füttyszó – Volvo 243 4

Az igazság várhatóan rejtve marad, de nem is fontos, elégedjünk meg annyival, hogy fut pár skizofrén Volvo a világban, kiemelkedve a szürke tömegből.