Már  több alkalommal is rácsodálkoztunk a gyorsulási versenyek királykategóriáira, a Top Fuel és a Funny Car autókra. Szárazföldön, belső égésű motorral (sőt bármilyen motorral) ennél durvább gyorsulásra semmi sem képes, és ezt remekül mutatja, hogy mi történik akkor, ha nem nyílik a fékezőernyő.

Nyilván úgy van kitalálva a rendszer, hogy elsősorban ezekre támaszkodik az autó, a jó időeredményt visszavetné a kerekekre szerelt hatalmas tárcsafék, tehát a B terv az ima és a homokcsapda keveréke. Ha csukva marad az ernyő, akkor garantált a kemény becsapódás a pálya végén felállított hálóba, vörösen izzó féktárcsával. 

A pilótának esélye sincs ilyen esetben a megállásra.

Lehetne hosszabb a pálya? Igen, de azért így látványosabb és olcsóbb, és természetesen van olyan helyszín, ahol a kavicságy elég hosszú a lassításhoz.