1937-ben alapították a Svenska Aeroplan Aktiebolaget nevű vállalatot a svédországi Linköpingben kifejezetten azzal a céllal, hogy a második világháborúhoz közeledve repülőgépeket építsenek a hazai légierő számára. Miután a vadászgépekre csökkent a kereslet, a vállalatnak új téma után kellett néznie és ez lett az autógyártás, melybe 1945-ben fogtak bele. 1989-ben tette be a lábát a General Motors, akik húsz évvel később a Spykernek adták tovább a Saabot, mely a következő évben csődöt jelentett.

Múzeumból eladó az utolsó legyártott Saab 1

2012-ben egy kínai befektetői csoport próbálkozott meg a Saabok gyártásával, ez lett a National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Ezért szerepel ez a név ennek a Saab 9-3-asnak az adattábláján, mely 2014-es évjáratú és történetesen ez gördült le utoljára a szalagról. 66 kilométer van benne, tényleg csak a szükséges métereket tették meg vele, hiszen ez állt a Saab Múzeumban. Most azonban megválnak tőle, így a legmagasabb összeget kínáló lesz az utolsó új Saabot vásárló ember a világon.

Múzeumból eladó az utolsó legyártott Saab 29

Szomorú alkalomból lehet gazdája egy egészen jól felszerelt, patika gépnek. Az utolsó Saab 9-3-as ugyanis egy Turbo 4, méghozzá az elérhető legmagasabb Aero felszereltséggel. A 2 literes, négyhengeres turbómotor 220 lóerős és nagyjából 8 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a bő 1,5 tonnás négyajtóst. A becslések szerint 15 millió forintot ér majd meg a 9-3-as.

Múzeumból eladó az utolsó legyártott Saab 30

Mielőtt új tulajdonosához kerül a múzeumi Saab, megnézhetjük mozgás közben. Ez már csak azért is érdekes, mert valószínűleg utoljára megy ennyit egyben:

a videó a hirdetés után indul