Ronny Urland megmutatta a nagyvilágnak, hogy milyen egy pokolban született Trabant. Egy olyan, speciálisan hegyi felfutókra épített gép, ami formailag emlékeztet a kékesfehér füstpamacsokat eregető kétütemű elődre, de a bőre alatt minden csavar a száguldást szolgálja.

Ezen a Trabanton nem viccből van szárny hátul, ahogy a diffúzor sem túlzás, a középre beépített  H22 Honda blokk 270 lóerejének kell a leszorító erő. Főleg, hogy ez a ménes 860 kilogrammos karosszériát mozgat, és kilencezres fordulatszámon üvölt. Nem meglepő, hogy 3,2 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből százra a slick gumikkal iszonyat mód kapaszkodó kocsit.

A Guinness Rekordok könyve szerint ez a leggyorsabb Trabant, Németország újraegyesítésének 20. évfordulóját ünnepelve, 2010-ben érték el vele ezt az eredményt. Maik és Ronny Urland, a jármű építői 250 km/órás végsebességet adtak meg, de a reptéren csak 235-re futotta. Ám ez is elég volt az új rekordhoz, hiszen a korábbi leggyorsabb Trabant 201,9 km/órával hasított.