1988-ban mutatták be a Volkswagen Passat harmadik generációját, melynek formáját az Auto 2000 aerodinamikus tanulmányautó alapján készítették és legjellegzetesebb része a malacorr. A két lámpa között ugyanis fényezett elem van a hűtőrács helyett. A keresztmotoros elrendezés nem csak azt tette lehetővé, hogy hogy nagyobb utasteret tervezzenek, hanem bekerülhetett a Passat alá a Syncro összkerék-hajtás, de olyan extrák is rendelhetőek voltak, mint a hátsó légrugós futómű vagy az automata klíma.

A B3-as Passat nem egy ritkaság, mégis vannak olyan darabok, amik valamilyen okból gyűjtői darabokká válnak. Ilyen ez az ezüst kombi is, mely 1992-ben gördült le a szalagról és most is legalább olyan újnak hat.

A Passat Variant alapvetően igazi kombi, a meredek hátfal tágas teret sejtet és az egész autó is lekerekített hasáb formájú. Ezüstben talán senkinek fel sem tűnne az utcán, pedig ez egy VR6-os motorral szerelt példány. A 2,8 literes, hathengeres motor ismerős lehet a Corrado és a hármas Golf modellekből is. 172 lóerős és 235 Nm nyomatéka van. A VR6-os 8,6 másodperc alatt gyorsul és akár 218 km/órával is viheti a családot.

A jelek szerint nem sokszor tette ezt, mert a 27 éves autóban csak 87 276 km van. Az autó előélete teljesen dokumentált, a karbantartási papírjai és az eredeti megrendelőlapja is megvan még, akárcsak a három eredeti kulcsa.

Harminc év után is újnak néz ki ez a malacorrú Passat 27

A szürke belső igazán jól felszerelt. Az autóban elektromos napfénytető van, elektromosak ablakemelők és az oldalsó tükrök. Szervokormány, központi zár, fedélzeti számítógép és VW Gamma sztereó is van a fedélzeten. Bőrözött a kormánykerék és az ötsebességes váltó gombja is.

Valamivel több mint 2,7 millió forintot kérnek érte egy kifejezetten ritka és kiemelkedően jó állapotú autókkal foglalkozó kereskedésben.

Harminc év után is újnak néz ki ez a malacorrú Passat 28