Elméletileg működése során vízpárán, valamint 99,9 százaléknyi, szűrt oxigénen kívül nem bocsát ki mást magából a hidrogén-üzemanyagcella. Ezt persze bárki mondhatja, mit lehet tudni, akár egy galaktikus léptékű összeesküvés áldozatai is lehetünk. A Hyundai szerint viszont tényleg tiszta üzemű az üzemanyagcella, és hogy ezt bebizonyítsák, felkérték Mireia Belmonte olimpiai, világ- és Európa-bajnok úszót, hogy ugyan pattanjon már fel egy futópadra, és kocogjon, miközben a Hyundai Nexo gázait eregetik az orra alá.
Hogy növeljék a tétet, Belmonténak egy méretes buborékban kellett futnia, aminek levegőellátásáról kizárólag az üzemanyagcellás Nexóból távozó gázok gondoskodtak. Képzeld el ugyanezt egy benzin- vagy dízelüzemű autóval… vagy inkább el se képzeld.
A többit nézd meg az alábbi videóban.
Ami a tisztított levegőt illeti, a Hyundai már egy éve látványosan demonstrálta, mire képes az üzemanyagcellás rendszerbe beépített szűrőberendezés, amely a levegőben szálló részecskék 99,9 %-át megfogja: a londoni belvárosban 560 kilométert tettek meg az autóval, és ennek során 900 kilogrammnyi levegőt tisztítottak meg, ami egy átlagos felnőtt számára 2 hónapra elegendő légmennyiség (nyitóképünk ebből a tavalyi kísérletből származik.)