A küszöbtől tetőig rozsdás, messziről dohányszagú, csomagterében kiborult festékes vödrök nyomát őrző öreg Passatok lassan kikopnak az utakról. Eltűnnek, mintha sosem lettek volna, akad viszont pár érdekes darab, amelyeket érdemes megőrizni az utókornak.

Itthon a forma láttán már halljuk is a jó öreg VW-turbódízel kelepelő hangját, alig tudjuk mással elképzelni, pedig kapott ez a széria VR6-os blokkot is. Azt a motort, ami a Corradóban is dolgozott, 174 lóerővel és 235 Nm nyomatékkal. 

Ez a malacorrú Passat nem az az építkezésen lerúgott, piacozós fajta 1 Ez a malacorrú Passat nem az az építkezésen lerúgott, piacozós fajta 2 Ez a malacorrú Passat nem az az építkezésen lerúgott, piacozós fajta 3

Mai szemmel semmi különöset nem ad menetteljesítményt tekintve, a százas sprintje 8,6 másodperc, a végsebessége 214 km/óra, szinte minden turbóval felfújt ezerhatos hozza ezeket a számokat. Amit viszont nem tudnak, az a finom járás, a zenei élményt jelentő motorhang, és a nagy lökettérfogat adta vezetési élmény, az instant gázreakció. 

Mindez egy makulátlan állapotú szürke kombiban, 87 ezer kilométerrel. Nálunk biztos okozna meglepetést, a zsalukővel megpakolt csettegők közül igazi kuriózumként emelkedne ki. Csakhogy mindennek ára van, és hát 8750 euróért, vagyis 2,9 millió forintért akad még bőven izgalmas autó. 

Ez a malacorrú Passat nem az az építkezésen lerúgott, piacozós fajta 4 Ez a malacorrú Passat nem az az építkezésen lerúgott, piacozós fajta 5 Ez a malacorrú Passat nem az az építkezésen lerúgott, piacozós fajta 6

Megér 2,9 milliót ez a Passat VR6?
Naná, még többet is!
32% (282)
Kétmilliót adnék érte
36% (316)
Ez egy tömegmodell, akkor is ha szép, és ritka, vasárban maximum
32% (286)